Detroit 2018: Mercedes-Benz 53 AMG je prvi korak k športnim hibridom

16. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Prva modela, ki bosta deležna 53 AMG, bosta limuzina razred E in štirivratni kupe CLS, bencinskemu motorju se bo pridružil še električni kompresor.

Znamke AMG ni potrebno posebej predstavljati. Mercedesov hišni predelovalec vozil že od devetdesetih let prejšnjega stoletja redno predeluje praktično vse avtomobile s trikrako zvezdo na pokrovu. Včasih gre zgolj za vizualno predelavo, a prava stvar so predelave motorjev. Do sedaj smo bili vajeni, da so bili pod pokrovi vozil veliki motorji z vsaj 8 valji (izjema je danes jasno razred A), lahko pa jih je bilo tudi 10 ali celo dvanajst.  A časi se spreminjajo in z Mercedesovo politiko hibridizacije se stvari spreminjajo tudi pri AMG-ju.

Prvi pokazatelj, oziroma kar par njih sta modela CLS in E z oznako 53 AMG, ki jih nemška znamka predstavlja na aktualnem avtomobilskem salonu v Detroitu. Gre namreč za pravo (r)evolucijo, saj bosta omenjena modela prva avtomobila Mercedesovega športnega oddelka, ki bosta deležna sicer mile oblike hibridizacije. Namesto osem- ali deset- valjnega motorja bo tako pod pokrovom skrit trilitrski turbo-bencinski motor z električnim kompresorjem, ki bo v kombinaciji z zaganjalnikom služil tudi kot elektromotor za zmanjševanje porabe in podaljševanje dosega.

Nižja poraba in emisije

Omenjeno rešitev sicer že dlje časa poznamo iz drugih modelom Mercedes-Benza, v tovarni pa zagotavljajo, da bodo avtomobili s to rešitvijo na eni strani ponudili še večje zmogljivosti –  435 'konjev' moči iz bencinskega motorja, 16 kilovatov (22 'konjev') dodatne moči s pomočjo električnega kompresorja EQ Boost, pospeški do 100 kilometrov na uro v 4,5 sekundah, končna hitrost ob izbiri paketa 'Driver's package' elektronsko omejena na 270 kilometrov na uro – na drugi pa bolj ugodno porabo. V kombiniranem ciklu naj bi se avtomobili zadovoljili z 8,4 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov, izpusti pa naj bi znašali 200 gramov na vsak prevožen kilometer.

Druga pomembna novost, ki jo prinaša AMG 53, tako v model CLS kot v limuzino razreda E, je močnejši električni sistem v kabini vozila. Obstoječi električni sistem z napetostjo 12 voltov bo tako nadomestil 48-voltni sistem. To na eni strani pomeni akumulator z večjo kapaciteto in posledično možnostjo uporabe dodatnih funkcij ter naprav v vozilu, po drugi strani pa pri Mercedesu dodajajo, da so v vozilo zaradi omenjenega sistema lahko vgradili tanjšo električno napeljavo, s čimer so še dodatno nekoliko znižali težo vozila. Uporaba naprav, ki za delovanje potrebujejo 12 voltov napetosti, bo sicer še vedno mogoča preko preko pretvornika.

Jure Šujica
foto: Daimler AG

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja