Mercedes-Benz EQV je prvi vsakodnevno uporaben limuzinski kombi na elektriko

21. 8. 2019 | Jure Šujica
Deli

Z dometom okrog 400 kilometrov je hkrati tudi eden izmed rekorderjev na tem področju v kategoriji vseh elktričnih avtomobilov na trgu.

Ta teden je pri nemški znamki kot vse kaže namenjen elektrifikaciji. Po tem, ko so, kot smmo včeraj že poročali o prihodu električno gnanih (obeh) izvedb razreda A ter razreda B, je luč sveta uzrl še en elektrificiran oziroma bolje rečeno električni avtomobil.  EQV je njegovo ime, vsakomur, ki je Mercedesova numenklatura oziroma poimenovanje modelov vsaj kolikor toliko znano, pa bo hitro jasno, da gre pravzaprav tudi za limuzinski kombi.

Električni novinec je sicer nastal na osnovi nedavno prenovljenega razreda V, katerega lahko že vidimo tudi na naših cestah, od klasičnega brata pa se navzven ne razlikuje prav dosti. Le pozorno oko bo tako morebiti opazilo nekoliko spremenjeno masko hladilnika ter pokrov velike odprtine v sprednjem odbijaču. Prav tam se namreč skriva električna vtičnica za polnjenje baterijskega sklopa električnega vozila – prvega limuzinskega kombija s pogonom na elektriko znamke Mercedes-Benz.

Številne rešitve za polnjenje in varčevanje

Elektomotor in baterijski sklop pa sta brez dvoma potrebna posebne pozornosti. Če ima tako EQV-jev bratranec eVito le okrog 150 kilometrov dometa, bo lahko včeraj predstavljeni novinec z enim polnjenjem predvidoma prevozil kar 405 kilometrov. To mu bo omogočal baterijski sklop s kapaciteto 80 kilovatnih ur, katerega bo moč od 10 do 80 odstotkov napolniti v slabi uri – upoštevajoč, da se vozilo polni na hitrih polnilnicah (z največjo močjo do 110 kilovatov, kolikor dovoljuje avtomobil), kakršne so tiste, postavljene v sklopu projekta Ionity, katerega deležnih je tudi Mercedes-Benz. Sicer pa bo tudi v samem vozilu vgrajen polnilec z močjo 11 kilovatov, ki ga bo moč priklopiti na hišno vtičnico, vozniku pa bo na voljo še sistem Charge me Mercedes.

K relativno dolgemu dometu EQV-ja pa ne bo pripomogel le velik baterijski sklop, temveč tudi lepo število pametnih rešitev za večjo učinkovitost. Vozilo bo namreč uporabljajo sistem za rekuperacijo zavorne energije, moč delovanja pa bo z ročicami ob volanskem obroču določal voznik sam – ko bo sistem nastavljen na največjo jakost, bo avtomobil moč voziti zgolj s stopalko za plin, brez uporabe zavor – podobno kot recimo pri Nissanu Leafu ali BMW-ju i3. sicer pa bo stopnjo rekuperacije lahko prilagajal tudi avtomobil sam, pri čemer se bo zanašal na podatke z navigacijske naprave, sistema za prepoznavo prometnih znakov in še česa.

No, če za Mercedesa a 250 e in B 250 e že vemo, kakšne bodo cene, pa bo na cenik za model EQV potrebno še nekoliko počakati. Uradna premiera pred kupci je namreč napovedana na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, znano pa je, da bodo za njegovo proizvodnjo skrbeli v Španiji, kjer ga bodo izdelovali ob boku Razreda V in pa Vita.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"