Mercedes-Benz razkril skrivnost najmočnejšega osemvaljnika

16. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli

Prvi kupci bodo novega superšportnika zapeljali prihodnje leto.

Mercedes-Benz je dosegel nov mejnik na razvoju osemvaljnih motorjev. Po tem, ko je že dlje časa jasno, da se bodo 12-valjni motorji v prihodnjih letih poslovili iz proizvodnje. Nekdaj sveti gral športnih motorjev bodo oziroma jih že nadomeščajo takšni s štirimi valji manj, ki pa hkrati dobivajo še več moči, še več potenciala. Trenutni vrh so Nemci dosegli z novo ter najbolj skrajno različico modela AMG GT, Black Series.

Cestni dirkalnik, ki je včeraj doživel svetovno premiero si takšen naziv nedvomno zasluži. Zunanjost z vsemi aerodinamičnimi dodatki namreč močno spominja na dirkalnike razredov GT3 in GT4, hkrati pa je na sprednjem delu vozila hitro moč najti podobnost z virtualnim konceptom Mercedes-Benz AMG Gran Turismo, narejenem za istoimensko računalniško simulacijo.

Vsi aerodinamični dodatki, kakor tudi večji del karoserije, so izdelani iz ogljikovih vlaken, pri čemer pa je posamezne elemente, bodisi ročno, bodisi s pomočjo elektronike mogoče nastavljati glede na trenutne potrebe. Usmerjevalnik zraka pod sprednjim odbijačem je tako za uporabo na dirkališču potrebno ročno nastaviti v položaj bližje k tlom, rezultat, ki ga v kombinaciji s povsem ravnim dnom vozila, zadnjim krilcem, pragovi in kar je še ostalih dodatkov pa je opazen. Skupaj bodo namreč pri hitrosti 250 kilometrov na uro ustvarili 400 kilogramov potiska k tlom.

250 kilometrov na uro je sicer hitrost, ki je po 'gosposkem dogovoru' standardni Mercedesi ob prihodu iz tovarne ne presežejo. A AMG GT pač ni standarden. Njegova najvišja hitrost znaša 325 kilometrov na uro, pri čemer pa hitrost 200 kilometrov na uro doseže že v vsega devet sekundah – 100 kilometrov na uro pa v 3,2 sekundah.

Očitno je torej, da se pod njegovim motornim pokrovom skriva zadostna količina moči. Prav tu se namreč nadaljuje podobnost novinca z dirkalnimi avtomobili. Čeprav so mu inženirji namestili v osnovi enak štirilitrski osemvaljni motor, kakršnega najdemo v preostalih različicah modela GT. Namestili so mu namreč ročično gred s koleni v eni ravnini, kar pomeni, krajše hode valjev, večjo moč motorja, hkrati pa več motornih tresljajev, zaradi česar je takšna zasnova običajno rezervirana za dirkalne motorje.

V navedeni konfiguraciji in ob dodanem večjem kompresorju (skozi katerega na uro namesto 900 steče kar 1100 kilogramov zraka) GT Black Edition ustvari kar 537 kilovatov oziroma 730 'konjev' moči – več kot katerikoli serijski osemvaljnik v zgodovini znamke. Obe tem se na zadnji kolesni par iz motorja preko sedemstopenjskega menjalnika prenaša kar 800 njutonmetrov navora.

Da bo izkušnja res popolna pa so se pri AMG-ju za konec lotili še kabine vozila. Ta ne bo prejela le posebnih grafik merilnikov ter dodatkov v oranžni barvi, ki bi jih na prvi pogled lahko zlahka spregledali. Evropskim kupcem bodo namreč namenjeni še dirkaški sedeži iz ogljikovih vlaken, aluminijasto zaščitno kletko ter celo dvokilogramski gasilni aparat, namenjen posebej za uporabo na dirkališču.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja