Mercedes-Benz razred S premika meje tudi v sedmo (premiera)

4. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

V tovarni so mu namenili oznako W223, prinaša pa kar nekaj presenečenj - tudi na račun preičakovanih sprememb ki jih niso izvedli.

Mercedesova admiralska limuzina z vsako novo generacijo predstavlja enega najtežje pričakovanih avtomobilov, pa tudi prelomnico na področju tehnološkega razvoja. Med elemente, ki jih je pomagala uvesti uvrščamo sistem ABS, varnostne vreče, pametni ključ, senzorje za vzvratno vožnjo (v obliki malih anten, ki so se dvignile iz zadnjih blatnikov) in še bi lahko naštevali. Kaj pa je na področju tehnološkega razvoja prinesla nova generacija?

Skorajda tehnologijo branja misli! No, pojdimo po vrsti. Sama kabina je digitalizirana še precej bolj, kot smo bili vajeni doslej. Ponuja namreč kar pet infozabavnih zaslonov, dva spredaj in pa tri zadaj, kjer je eden namenjen izključno dobremu počutju – nastavitvam klimatske naprave in podobnega. Sicer pa so zasloni povezani s sistemom MBUX druge generacije, kateremu gredo pravzaprav zasluge za vse nove možnosti.

In če se vrnemo k branju misli: kabina avtomobila bo namreč opremljena s sistemom kamer, ki bodo ves čas spremljale potnike in njihove kretnje ter se odzivali na njihove potrebe. Glasovno upravljanje je tukaj postavljeno v ozadje! Voznik se bo namreč moral zgolj obrniti proti zadnjemu steklu in novi sistem Interior Assist bo v trenutku odprl senčilo zadnjega stekla ter tako omogočil pogled izven vozila.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Poleg udobja pa so pri Mercedesu veliko pozornosti namenili tudi varnosti v vozilu. Tako so mu namenili sicer že poznani E-active body control, ki na strani, kjer bo prišlo do bočnega trka privzdigne karoserijo ter tako sile, nastale pri trku preusmeri stran od potnikov. Pri čelnem trku bo medtem potnike v drugi vrsti varoval par varnostnih blazin, za katere pri Mercedesu pravijo, da se bodo napihnile še posebej nežno.

Novi Razred S bo od predhodnika po pričakovanjih nekoliko večji, a ne opazno – prirastke namreč lahko merimo v milimetrih, kljub temu pa bo postal eden najbolj vodljivih predstavnikov svoje vrste doslej. Štirikolesno krmiljenje namreč prinaša obračalni krog vsega 10,9 metra – manj kot pri aktualnem razredu A.

Prijetno presenečenje prinaša pogled na ponudbo pogonskih sklopov. Po pričakovanjih se je tam znašel prvi priključno-hibridni pogonski sklop, ki naj bi omogočal do kar 100 kilometrov avtonomije. Bo pa zato v nasprotju s trendi v ponudbi na voljo tudi 12-valjni motor z dvema turbo puhaloma, a bo najverjetneje rezerviran le za izvedenke Maybach. Vse preostale izvedbe – tudi blagi hibridi in dizli – bodo medtem na ponujale zgolj šest- in osemvaljne motorje, pri čemer bo hibridni S73e AMG ponujal kar 805 'konjev' ali 592 kilovatov moči.

Nova generacija razreda S tako znova vsaj na papirju izpolnjuje pričakovanja in ne gre dvomiti, da bo tako tudi v praksi. To pa bo postalo jasno ob koncu tega oziroma začetku prihodnjega leta, ko bodo prva vozila prišla do novih kupcev.

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec