Mercedes razred E dobiva (naj)večjo konjušnico

18. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Ta bo na voljo le pod motorjem karavanov in limuzin, ne pa tudi kabrioletov in kupejev.

Družina vozil Mercedesovega razreda E je od danes naprej popolna. No, vsaj kar se karoserijskih različic tiče je tako že tri tedne, od 27. maja, ko sta luč sveta uzrla kupe in kabriolet. Zadnja novost pa bo na drugi strani navdušila še tiste voznike, pri katerih športnega karakterja in kilovatov (oziroma 'konjev', kakor pač hočete) pod motornim pokrovom ni nikoli dovolj.

Po tem, ko so skupaj s kupejem in kabrioletom pri Mercedesu predstavili šibkejšo različico z oznako AMG in številko 53 na koncu, so včeraj Nemci predstavili še tisto, nekoliko bolj skrajno različico z oznako 63 oziroma 63 S. Ta bo na voljo v izvedbah Sedan in pa Estate oziroma v limuzini in karavanu. A kaj točno omenjena številka pomeni?

Pravzaprav nič pretirano novega. V obeh primerih gre namreč za – trenutno najmočnejši bencinski pogonski sklop, ki ga Mercedes-Benz ponuja v svojih avtomobilih in sicer štirilitrski osemvaljnik z dvema turbo puhaloma, ter močjo 420 v šibkejši oziroma 450 kilovatov v močnejši izvedbi (571 – 612 'konjev'). Gre torej za enak pogonski sklop, ki ga Mercedes namenja tudi v modelih AMG GT oziroma AMG GT 4-Door Coupe.

Čeprav srce, pa motor še zdaleč ni vse, kar E 63 AMG ponuja novega. Pravzaprav so mu Nemci v primerjavi s standardno različico nadgradili vse, od krmilnega sistema, do vzmetenja, menjalnika in zavornega sistema, s čimer bo avtomobil moč v vsakem trenutku prenastaviti iz pravega cestnega dirkalnika, namenjenega hitri vožnji do pravega avtomobila, namenjenega driftanju.

No, to bo mogoče le v izvedbi S, ki bo preko nastavitve Race vozniku prepustila popolno oblast nad vozilom – tudi menjalnikom. V veliko pomoč pri tem bo tudi opcija popolne zapore zadnjega diferenciala ter hkraten izklop sistema za nadzor stabilnosti. Vozne programe si bodo vozniki sicer v veliki meri lahko prilagajali sami.

Da gre za posebno izvedbo razreda E je v primeru AMG-jev jasno že takoj. Štirje izpušni lonci, širši koloteki in drugi dodatki pač naredijo določen vtis. Ne glede na to pa si bodo vozniki lahko izbrali še enega (ali pa kar oba) paketa dodatkov, ki bosta zunanje komponente odela v ogljikova vlakna. A zagotovo ne pred julijem, ko bo novinec v vseh štirih izvedbah naposled zapeljal na evropske trge.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja