Merjenje prometa se začenja, postanite del projekta za večjo varnost

Nov projekt, ki bo trajal približno leto dni bi lahko aktivno pripomogel k večji varnosti vseh udeležencev v prometu, hkrati pa pomagal tudi pri pretočnosti in izboljšanju kakovosti zraka.

Merjenje prometa se začenja, postanite del projekta za večjo varnost (foto: WeCount) WeCount
5. 10. 2020

V začetku leta je v javnost prišla informacija, da se Slovenija pripravlja na nov projekt Evropske Unije, WeCount, v sklopu katerega bodo v petih evropskih mestih – Ljubljane še Cardiff, Madrid, Dublin in Leuven – izvajali meritve prometa. Gre za sedem let trajajoč in 80 milijard evrov vreden projekt, s katerim želijo avtorji, povedano v grobem, zbrati podatke o obremenjenosti cest z vsemi oblikami prometa in tako posredno pomagati k izboljšanju zraka in varnosti v okolju. Projekt pa je sedaj tudi tik pred uradnim začetkom.

Pravzaprav je prva faza projekta že stekla. Kot so nam pojasnili na Fakulteti za arihtekturo, kjer skrbijo za slovenski del projekta so namreč že pričeli z razdeljevanjem prvih naprav za opazovanje prometa, skupaj pa načrtujejo da jih bodo v Ljubljani in okoliških občinah (Trzin, Domžale in Medvode) razdelili okrog 200. Ob tem dodajajo, da jim je v interesu v kasnejši fazi projekta vsaj nekaj naprav razdeliti tudi v Obalnih občinah.

Projekt štetja projekta, pri katerem sodelujejo s podjetjem Telraam iz Flandrije bo tako potekal do novembra prihodnje leto, sodelujoči posamezniki pa bodo, v primeru, da ustrezajo kriterijem na dom dobili tako imenovano napravo za strojni vid. Gre za napravo, nameščeno na notranjo stran okna, ki je sposobna zaznavati premike na ulici in vsak premik tudi zabeležiti ter prepoznati, ali gre za avtomobil, pešca, kolesarja ali kako drugo obliko transporta.

Paket opreme, ki ga bodo sodelujoči prejeli na dom. Da gre za z vidika varnosti osebnih podatkov za povsem varen sistem pa priča tudi dejstvo, da bo na dnevni ravni iz naprave na strežnik projekta navkljub temu, da bo zabeležila na tisoče različnih premikov, prenešenih le kakih 20 megabajtov podatkov.

Navkljub navedeni funkciji pa omenjena naprava, povezana z miniaturnim računalnikom Raspberry Pi nikakor ni enaka običajnemu fotoaparatu ali kameri, saj tudi ne zajema pravih fotografij, niti ne zvoka, zaradi česar, kot pravijo soavtorji projekta, ni nevarnosti, da bi bila zasebnost udeležencev v projektu kakorkoli ogrožena. Nenazadnje bodo podatki, zbrani v sklopu projekta javno dostopni in brezplačni, kar pomeni, da bodo sodelujoči lahko v vsakem trenutku preverili kateri podatki se beležijo.

Kot rečeno, bodo podatki merjenja javno dostopni, kar pomeni, da bo vsak posameznik lahko prosto dostopal do njih in jih uporabljal tudi za lastne analize. To pomeni, da bodo posamezniki naobmočjih merjenja lahko na primer opozarjali lokalne oblasti na problematiko povečane količine prometa ali pa prehitrih voznikov (čeprav vozil na posnetkih ne bo mogoče prepoznati, pa bo sistem lahko do pet kilometrov natančno zabeležil njihovo hitrost), svoja opažanja pa podprli tudi s konkretnimi in uradnimi podatki, kar bi naposled lahko pomagalo k spremembam.

Za učinkovito delovanje mora biti naprava od ceste oddaljena med tremi in petimi metri, v njenem 'vidnem polju' pa ne sme biti ovir, kot so drevesa, drogovi javne razsvetljave in podobno.

Celoten projekt bo v prvi fazi potekal do novembra prihodnje leto, a bi se lahko nadaljeval tudi v prihodnje. Hkrati avtorji dodajajo, da k projektu lahko pristopi kdorkoli, tudi po tem, ko bodo razdeljene vse naprave. Ker gre za odprtokoden sistem bo namreč mogoče izdelati lasten merilnik in se priklopiti v obstoječi sistem. Strošek vseh potrebnih komponent naj bi sicer znašal okrog 60 evrov.

Več o samem projektu si lahko preberete na tej povezavi, če bi se želeli prijaviti za sodelovanje, pa kliknite tukaj.