Povpraševanje po novih školjkah za originalnega Minija presega vsa pričakovanja

22. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli

V podjetju, ki od leta 1975 skrbi za ohranjanje britanske avtomobilske dediščine, zato že razmišljajo o izdelavi dirkaških različic.

Trg klasičnih avtomobilov je zadnja leta v razcvetu, posledično pa se tudi vse več ljudi odloča za obnovo svojih starih jeklenih konjičkov. Obstajajo celo podjetja, ki tako še vedno proizvajajo nadomestne dele za avtomobile, ki so proizvodnjo zapustili pred več desetletji, spet druga pa se odločajo za vnovičen zagon proizvodnje. In eden od bolj zaželenih starodobnikov je tudi legendarni britanski avtomobil Mini, še posebno tisti primerki iz prve generacije vozila, ki je na cesto zapeljala ob koncu 50. let prejšnjega stoletja.

Zaradi izrednega zanimanja se je podjetje British Motor Heritage (BMH), ki skrbi za ohranjanje britanske avtomobilske dediščine, odločilo slediti zanimanju in leta 2016 predstavilo nadomestno karoserijo Minija prve generacije. Ta zajema celotno kletko vozila, vrata, blatnike, sprednji in zadnji pokrov ter seveda dno. Podjetje zanjo zahteva dobrih 11.300 evrov, kot zanimivost pa dodaja, da so deli identični originalom, saj so izdelani s pomočjo naprav podjetja British Leyland, ki je pred desetletji Minija tudi izdelovalo.

V načrtu tudi dirkaške školjke

Kljub relativno visoki ceni nadomestne karoserije pa število naročil presega vsa pričakovanja. Podjetje ima zato že zapolnjene vse proizvodne kapacitete, kar je ne nazadnje tudi razumljivo. Dobro ohranjeni primerki običajnih različic se namreč prodajajo tudi po 30 in več tisoč evrov, sem pa niso vštete močneje izvedbe z oznako Cooper ali Cooper S, katerih cena je lahko še kakšnih 10.000 evrov višja.

Prav zato pa podjetje BMH zdaj razmišlja, da bi po zgledu modela MGB, za katerega školjke izdelujejo že 12 let, za kupce pripravili še dirkaško pripravljeno školjko za dirkaške izvedbe Minijev. »Pripravljamo se na to, da bomo Minija poslali v dirkaške vode, in če bo naloga uspela, bomo nekoč v prihodnosti izdelali omejeno serijo dirkaško pripravljenih školjk, ki bodo namenjene splošni populaciji,« je navdušeno dejal John Yea, izvršni direktor podjetja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja