Mnogi Evropejci si bodo težko privoščili električni avtomobil

Novi podatki kažejo, da pomisleki glede cenovne dostopnosti ovirajo hitrejšo uveljavitev električnih vozil na evropskih trgih.

Kljub visokoletečim besedam o dostopni trajnostni mobilnosti za vse in vsakogar je v Evropski uniji opazno pomanjkanje pobud za pospešitev uvedbe električnih avtomobilov. Najnovejši podatki Združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev ACEA o vozilih z električnim pogonom potrjujejo, da cenovna dostopnost ostaja velika ovira za evropske potrošnike, saj so mnogi prisiljeni opustiti misel na nakup električnega vozila.

Newspress

V več kot polovici držav članic EU električni avtomobili predstavljajo le 9 odstotkov ali manj tržnega deleža. Te države so večinoma v srednji in vzhodni ter južni Evropi, kjer je povprečni neto dohodek 13.000 evrov. Nasprotno pa so najvišji deleži (30 odstotkov in več) le v petih severno- in zahodnoevropskih državah, kjer neto prihodki presegajo 32.000 evrov.

Te zadnje številke so opomin, da pomanjkanje spodbud potrošnikov za nakup čistejših in okolju prijaznejših vozil ovira potencial evropskega trga električnih avtomobilov. Pomanjkanje ugodnih pogojev, vključno z dostopom do polnilne infrastrukture, prav tako povečuje razlike v tržnih deležih med državami članicami in regijami v EU.

Newspress

Odločevalci morajo zdaj ustrezno ukrepati in vzpostaviti celostne pogoje, s hitro namestitvijo polnilnih mest za električna vozila, zlasti v državah, kjer je infrastruktura izrazito pomanjkljiva. To je le eden od  ukrepov. Poleg tega lahko nakupne spodbude, ki pomagajo ublažiti izzive cenovne dostopnosti, s katerimi se soočajo evropski potrošniki, dodatno spodbudijo prehod Evrope v elektromobilnost.

Preberite še: Pri polnilnicah se v Evropi krepko zatika

Ni poceni, je pa med najcenejšimi, kar se tiče električnih avtomobilov. Je to morda uvod v dostopnejšo električno mobilnost?

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"