Moped? Avto? Opel?

Oplova najnovejša pridobitev je Rocks e. Lahko električno (pokrito) štirikolo, ki bi mu pri nas bolj popularno rekli kar - mopedavto - z električnim pogonom. In s tehnološko pomočjo sestrska znamke iz koncerna Stellantis.

Moped? Avto? Opel? (foto: Opel) Opel
26. 8. 2021

Se še spomnite modeal AMI? Ne, ne tistega originalnega Citroenovega Amija 6 in 8, ki sta bila tako popularna v šestedesetih in sedemdestih letih prejšnjega stoletja. Pač pa Amija nove dobe, ki so ga predstavili lani. In podobnosti z Oplovim novincem (uradno še konceptom) je več kot naključna ...

Seveda so Oplovi inženirji lahko izkoristili dostop do vseh rešitev iz koncerna, pri tem modelu pa gre bolj za inžinering značke. In bolj sofisticirano ime oziroma razred - SUM ali Sustainable Urban Mobility. Oba modela sta si - vsaj tako je videti, na las podobna, razen seveda značke na na prednjem delu in volanu. Ter kakšne podrobnosti in seveda barvne kombinacije. In oba na nek način predstavljata vmesni čeln med mopedom in avtom.

Gre torej za električno gnani štirikolesnik izredno lahke konstrukcije s prostorom za dva potnika, kjer prevladujejo plastične mase in do skrajnsoti poenostavljeno bivalno okolje. Na le 2,41 metra dolžine je torej prostora za dva potnika - z nekaj prtljage, ki je lahko nameščena v posebni torbi pred sovoznikom. Prtljažnika namreč ni, zato pa je SUM zabavno okreten, saj se lahko obrne na dobrih sedmih metrih.

Pogonska baterija ima zmogljivost 5,5 kWh, kar je manj od današnjih PHEV modelov, toda za ta 472 kg težak modev (z baterijo vred) je dovolj za 75 mestnih kilometrov, saj ga poganja e-motor(ček) s 6 kW moči. Končna hitrost znaša 45 km/h, kar je teoretično dovolj, da bi se uvrstil v kategorijo vozil AM (oziroma lahko štirikolo), vendar je po naših zakonodaji nekoliko premočan.

Zabavna in uporabna mobilnostna rešitev za velika mesta in za tiste, ki jim je klasičen avtomobil preveč - v vseh pogledih (tudi glede izpita). Toda pri Citroenu se za komercializacijo pri nas še niso odločili (v Franciji velja tik pod sedmimi tisočaki), vprašanje je torej, če se bo SUM zdel zanimiv Oplovemu uvozniku za Slovenijo.