V Nemčiji skoraj vsak četrti avtobus s tehničnimi napakami, večje in pogostejše so pri starejših od deset let.
Število avtobusov z resnimi ali nevarnimi okvarami se je v Nemčiji v zadnjih dveh letih močno povečalo. Kar 14,1 odstotka vseh vozil namreč ni opravilo splošnega tehničnega pregleda, kar je povečanje za 2,4 odstotne točke v primerjavi s poročilom združenja TÜV iz leta 2022. Strokovnjaki so pri nadaljnjih 10,5 odstotka pregledanih avtobusov (plus 0,9 točke) našli manjše napake.
»Kljub natančnim pregledom ima skoraj vsak četrti avtobus v Nemčiji tehnične napake,« je ob predstavitvi rezultatov dejal Richard Goebelt, vodja oddelka za vozila in mobilnost pri združenju TÜV.
Po upadu v času koronske pandemije se je število okvar kljub nekoliko nižjemu številu prevoženih kilometrov vrnilo na staro raven.
V povprečju so pregledani avtobusi prevozili 388.000 kilometrov, pred štirimi leti je bilo povprečje 408.000 kilometrov. Po podatkih zvezne uprave za avtomobilski promet (KBA) je trenutno na nemških cestah približno 85.000 avtobusov, to je okoli 10.000 vozil več kot v koronskem letu 2021. Medtem ko je okvar pri mlajših vozilih starosti do treh let, zelo malo, se pri avtobusih, starejših od deset let, beležijo večji primanjkljaji. Pri tem vse pogosteje povzročajo težave predvsem mehanske komponente, kot sta vzmetenje in pogon.
"Številni avtobusi, ki niso vozili med pandemijo, so zdaj spet v uporabi in kažejo svoje starostno značilne slabosti," je dejal Goebelt. Najpogostejše okvare so okvare luči in puščanje olja v motorju ali menjalniku. Poudarja pa tudi: »Avtobusi so zelo varna prevozna sredstva. V Nemčiji pri vzrokih avtobusnih nesreč ne igrajo toliko tehnične okvare, temveč človeški dejavnik.«
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj