Gre za le enega od dveh primerkov, ki so jih v tovarni naknadno nadgradili po specifikacijah LM.
Prihodnji vikend se bo v ameriškem mestu Monterey odvil vsakoletni zbor prestižnih avtomobilov Concours d'Elegance. Teden dni trajajoč dogodek je paša za oči za vse obiskovalce, saj se tam zbira vsa svetovna smetana klasikov na štirih kolesih, še nekoliko bolj pa zna biti zanimiva tudi za tiste z nekoliko globjimi žepi. V sklopu dogodka se namreč odvija še avtomobilska dražba avkcijske hiše RM Sotheby's, ki bo tudi letos postregla z nekaj zanimivimi primerki, med katerimi pa bo skoraj gotovo (sodeč po trenutno potrjeni 'udeležbi') izstopala ena izmed modernejših klasik.
McLaren F1 je eden izmed avtomobilov, ki jih ni potrebno predstavljati. Od 109 izdelanih primerkov je bilo cestni rabi namenjenih le 64 vozil, pri čemer pa so bili prav lastniki nekaterih izmed njih in njihove pobude krive za to, da se je McLaren naposled podal tudi v svet avtomobilskih dirk, saj je med drugim slavil tudi na dirki za 24 ur Le Mansa. Spomin na ta dogodek je kasneje obeležil v omejeni seriji zgolj petih primerkov z oznako LM, v katere je vgradil povsem enak 6,1-litrski 12-valjnik s 680 'konji' moči, kot ga je uporabil na dirki. Avtomobila z zaporedno številko 018, izdelanega leta 1994 sicer ni bilo med njimi, a prav zato je še toliko bolj poseben.
Leta 1998 je namreč McLaren ob zaključku proizvodnje modela LM vzel dva primerka s številko šasije 018 in 074 ter ju predelal po specifikacijah LM, kar poleg predelave motorja pomeni tudi nižji sprednji odbijač in pa večje zadnje krilce za dodatno stabilnost pri višjih hitrostih in v ovinkih. V letih 2000 in 2001 je nato avtomobil v matičnem podjetju dobil še novo barvo zunanjosti in pa novo notranjost v kombinaciji bež usnja ter alkantare. Za avtomobil, ki se sicer od leta 2007 nahaja na Novi Zelandiji so sicer skozi celotno življenjsko dobo (in 21.500 prevoženih kilometrov, opazen del njih tudi na dirkališču) skrbeli McLarnovi strokovnjaki, zaradi česar naj bi bil v popolnem stanju.
V eminentni družbi
»McLaren F1 je edinstven superšportnik, ki že dolgo velja za mejnik, ki ga upoštevajo vsi avtomobili. Konkreten primerek pa je bil že od nekdaj moj najljubši, saj zaradi svojih specifikacij velja za najbolj zaželenega. Noben drug avtomobil ne zbuja toliko emocij in navdušenja kot ta. Glede na to, da gre za najboljši približek nedostopnih primerkov originalnega LM, je to primerek, ki se ga izplača kupiti in z njim uživati še dolga leta. Status, ki ga uživa F1 zaradi svoje ekskluzivnosti je primerljiv le s Ferrarijem 250 GTO in je le dopolnitev primerka , prodanega leta 2018. Gre za priložnost, ki je ne gre zamuditi,« je dejal Alexander Weaver, avtomobilski strokovnjak pri RM Sotheby's.
Pri RM Sotheby's sicer pričakujejo, da bodo za McLarna F1 iztržili med 21 in 23 milijoni dolarjev (18,8 in 20,6 milijonov evrov), ne bo pa to edini ekskluziven McLaren na dražbi. Zgolj za delček njegove cene (pričakuje izkupiček v višini med 1,35 in 1,65 milijona dolarjev) naj bi se namreč prodal njegov duhovni naslednik, praktično nov McLaren Senna, ob tem pa bo na voljo tudi serija zadnjih štirih najbolj ekstremnih Ferrarijev: F40, F50, FXX (dirkaška različica modela Enzo) in pa LaFerrari.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"