Med glavno turistično sezono se je za polnjenje električnih avtomobilov ob hrvaških avtocestah pogosto treba postaviti v vrsto.
Na Hrvaškem je bilo že pred nekaj leti razmeroma veliko javnih polnilnic glede na število registriranih električnih avtomobilov. Na večini od njih je bilo polnjenje brezplačno, z nekajkratnim povečanjem števila električnih avtomobilov pa se je v zadnjih dveh slika precej spremenila. Z vse večjim številom električnih avtomobilov, ki jim je v turistični sezoni treba prišteti še tiste, ki vozijo proti turističnim središčem, je polnilna struktura začela zaostajati, poleg tega se z elektriko skoraj nikjer več ni mogoče oskrbeti brez plačila.
Število polnilnih mest in priključkov se je od konca leta 2019 približno podvojilo in po podatkih iz lanskega leta je bilo v sosednji državi na voljo 1233 različnih priključkov za polnjenje električnih vozil na 556 lokacijah. Med njimi je le 278 hitrih polnilnic z enosmernim tokom (DC) in priključkom CCS2, ki ga uporablja velika večina novih električnih avtomobilov. Obstaja še 151 hitrih polnilnic s priključkom CHAdeMO, medtem ko je preostalih približno 800 počasnejših oziroma manj zmogljivih polnilnikov z izmeničnim tokom (AC).
Konec brezplačnega polnjenja
Tako v Zagrebu in v drugih večjih mestih občasno nastaja gneča predvsem na brezplačnih hitrih polnilnicah, medtem ko obstaja velika možnost, da so v času glavne turistične sezone precej zasedene polnilnice ob avtocesti med Zagrebom in Splitom in ob Jadranski magistrali. Na avtocestnih počivališčih je večina polnilnic v lasti ponudnika Elen, ki je del nacionalnega energetskega podjetja HEP.
Elektrika na njihovih polnilnicah ob avtocestah je plačljiva in precej draga, saj se očitno zavedajo, da jim zlasti v turistični sezoni ne bo manjkalo uporabnikov. Spomladi so začeli zaračunavati tudi polnjenje na lokacijah izven avtocestnega omrežja. Za uporabo njihovih polnilnic je treba opraviti prijavo na aplikaciji, vnesti osnovne osebne podatke, elektronski naslov in številko kreditne kartice, ki pa je ne bremenijo. Za načrpano energijo pošljejo račun, kreditna kartica pa je zgolj kot jamstvo za plačilo. Na aplikaciji je prav tako zemljevid polnilnih postaj, ki kaže tudi hitrost polnjenja. Njihove cene so od 1.10. do 31. 5. naslednje: 0,36 €/kWh za polnjenje na priključkih z nazivno močjo do 22,1 kW, 0,46 €/kWh na priključkih z nazivno močjo od 22,2 kW do 50 kW in 0,66 €/kW na priključkih z nazivno močjo nad 50 kW. Od 1.6. do 1.9. te cene znašajo 0,45 €/kWh, 0,62 €/kWh oziroma 0,85 €/kWh.
Hrvatski Telekom ima v lasti 50 odstotkov javno dostopnih polnilnic na 330 lokacijah v več kot 90 mestih na Hrvaškem. Njihova cena za polnilnice z močjo do 22 kW (DC hitre polnilnice) se giblje od 0,31 evra do kar 0,80 evra, odvisno od lokacije. Na bencinskih servisih MOL je polnjenje najcenejše za registrirane uporabnike in za najšibkejšo moč je treba odšteti 0,45 evra/kWh.
Uporabne so tudi slovenske kartice
Med karticami slovenskih ponudnikov polnjenja je na Hrvaškem zelo uporabna kartica Moon podjetja Porsche Slovenija. Z njo se je z elektriko mogoče oskrbeti na polnilnicah HT (Hrvatski Telekom). Skupaj imajo 330 polnilnic v več kot 90 hrvaških mestih, med njimi so zlasti ob večjih nakupovalnih središčih tudi takšne, ki omogočajo brezplačno polnjenje. Kartica Moon omogoča tudi polnjenje na ultra hitrih polnilnicah Ionity. Po polnilnici s štirimi priključki v Otoku Svibovski pri Zagrebu so postavili še eno v bližini Zadra v neposredni bližini avtoceste Zagreb-Split. Polnilna postaja na Shellovi bencinski črpalki ima dva priključka z največjo močjo polnjenja 350 kW, dostop je možen 24 ur na dan. Za iskanje polnilnih postaj, na katerih je mogoče polniti s kartico, je na voljo tudi mobilna aplikacija.
Slovenski ponudnik Petrol je v zadnjem letu občutno povečal število polnilnic, v okviru projekta Cross E pa načrtuje postavitev 65 polnilnih mest (150 kW in 350 kW) na 20 ključnih lokacijah v Sloveniji, od katerih bo 9 lokacij zagotavljalo tudi polnilno infrastrukturo za težka električna vozila ter 40 polnilnih mest na 15 lokacijah na Hrvaškem, od katerih bodo na 8 lokacijah tudi polnilna mesta za težka električna vozila.
Voznikom Teslinih avtomobilov je na voljo osem lokacij, kjer so polnilniki Supercharger, ki lahko polnijo do 150 kW. Poleg tega je v marinah, hotelih, apartmajih ali narodnih parkih še 70 polnilnih postaj. Cena polnjenja pa je odvisna od tarifnih paketov in lokacije.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji