Po zamrznitvi pogajanj s Turčijo o gradnji nove tovarne se poleg Bolgarije in Romunije med možne kandidatke za novo lokacijo omenja tudi Srbija.
Na območju nekdanje Jugoslavije se kot vse kaže obeta postavitev nove avtomobilske tovarne znamke Volkswagen. Naj spomnimo, prva, Tovarna avtomobilov Sarajevo ali TAS je v glavnem mestu današnje Bosne in Hercegovine nastal v 70. letih, tam pa so za potrebe domačega in nekaterih tujih trgov nastajali priljubljeni Volkswagen Hrošči in pa Golfi. Gre namreč za tovarno, ki je že dolga leta v lasti nemškega avtomobilskega velikana. Danes v njej nastajajo sestavni deli šasije, čisto mogoče pa je, da bodo ti deli kmalu začeli potovati le še čez eno mejo, v Srbijo.
Volkswagen je namreč pred časom napovedal odprtje nove tovarne, ki bi nastala v turškem mestu Manisa, 40 kilometrov od zahodne obale Turčije. Projekt, vreden 1,3 milijarde evrov pa je bil sedaj po poročanju spletnega portala Automotive news Europe zaustavljen zaradi trenutnih političnih napetosti med Turčijo in Sirijo. Še več, omenja se možnost, da bi gradnjo v Turčiji v celoti opustili, namesto tega pa bodo v izbor za novo lokacijo znova vrnili Bolgarijo, Romunijo in pa Srbijo.
Omenjene države imajo sicer vsaka svoje prednosti, ki bi lahko prepričale Volkswagen, da so določi za postavitev prav na njihovem teritoriju. V Bolgariji naj bi tako že napovedovali skorajšnjo podvojitev subvencije za izgradnjo iz načrtovanih 135 milijonov evrov na 260 milijonov evrov. Romuni na drugi strani izpostavljajo svojo stabilnost v regiji, na roko pa jim gre tudi dejstvo da ima izmed vseh treh držav najbolj razvito avtomobilsko industrijo. Nenazadnje je Romunija domovina znamke Dacia, hkrati pa ima tukaj svojo tovarno tudi Ford, sicer v zadnjem obdobju eden izmed najpomembnejših partnerjev Volkswagna.
Passat in Superb
Tako kot Romunija, pa čeprav v nekoliko manjši meri, ima z avtomobilsko industrijo razvita tudi Srbija s podjetjem Zastava, ki je danes v lasti Fiata. Poleg tega je edina izmed trojice, ki se nahaja izven meja Evropske Unije. Prednost države je posledično po mnenju Marka Čadeža, predsednika srbske gospodarske zbornice velik bazen usposobljene delovne sile, ki zaradi dejstva, da Srbija ni članica EU nekoliko težje vstopa na tuje trge delovne sile.
Nad situacijo v Turčiji je sicer zaskrbljen tudi Stephan Weil, predsednik deželne vlade Spodnje Saške (ki je 20 odstotki delnic tudi ena izmed večjih lastnic podjetja) in član upravnega odbora Volkswagna. Ob tem dodaja, da se Volkswagen po njegovem mnenju v trenutni situaciji nikakor ne bo odločil za gradnjo v Turčiji, takšnega mnenja pa naj bi bili tudi nekateri preostali člani upravnega odbora.
Vsekakor pa bo nova tovarna prinesla kar precej novih delovnih mest, ne glede na to, kje bo stala. Omenjen obrat naj bi namreč skrbel za proizvodnjo novega Passata in pa tudi prihodnje generacije Škode Superb. Letno naj bi iz proizvodnih trakov zapeljalo okrog 300.000 vozil, kar je recimo primerljivo oziroma nekoliko več vozil, kot jih letno proizvedejo v novomeškem Revozu oziroma 2,5-krat manj kot v matični tovarni v Wolfsburgu.