Na reli Peking-Pariz se odpravlja prva slovenska posadka v zgodovini tekmovanja

Ljubljančana Jože Zalar in Blaž Štefanija se bosta na pot podala z natančno 80 let starim avtomobilom znamke Buick.

Na reli Peking-Pariz se odpravlja prva slovenska posadka v zgodovini tekmovanja (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
5. 3. 2019

Vztrajnostni reliji so posebna vrsta tekmovanja, kjer ne šteje vedno le hitrost, temveč tudi spretnost, znanje in kanček sreče. Ne nazadnje to lahko vsako leto spremljamo na slovitem reliju Dakar. Prav poseben in po svoje celo nekoliko bolj ekskluziven pa je reli Peking-Pariz, ki ni le mnogo daljši, temveč tudi precej starejši. Nanj pa se zdaj prvič v njegovi več kot stoletni zgodovini odpravlja tudi slovenska posadka.

Slovenske barve bosta na zahtevni, 14.000 kilometrov dolgi preizkušnji, ki letos poteka prvič po letu 2016, sicer pa šele sedmič v 112 letih, zastopala Blaž Štefanija in Jože Zalar. Nastopila bosta z vozilom Buick Series 40 Special iz leta 1939, katerega sta kupila pred približno dvema letoma na Finskem. Vozilo bo nastopilo s startno številko 30, saj gre za 30. najstarejše vozilo na dirki.

Predelave temeljito premišljene

Prav avtomobil kot tak je eden izmed razlogov, zakaj jima je uspelo priti v izbrano druščino voznikov. Na reli se je namreč prijavilo več kot 500 posadk, organizatorji pa so jih nato izbrali le 120, pri čemer je bil velik dejavnik avtentičnost vozila. To je bila velika težava tudi pri Zalarju in Štefaniji, ki sta po tem, ko sta se odločila za nastop na preizkušnji, sprva želela k dirki pristopiti z dvema drugima avtomobiloma, katerih stanje pa žal ni bilo dovolj blizu originalnemu, da bi z njima lahko nastopila.

Prav predelave so namreč eden izmed ključnih dejavnikov pri odločanju o tem, ali bo posamezno vozilo nastopilo na reliju ali ne. 'Slovenski' Buick jih ima tako le malo, zajemajo pa vgradnjo varnostne kletke, namestitev dodatnih števcev za temperaturo, vgradnjo večjega, 160-litrskega rezervoarja za gorivo, predelavo električne napeljave, ki tako ni več šest-, temveč 12-voltna, zamenjava platišč s takšnimi, ki omogočajo uporabo pnevmatik brez zračnic, namestitev navigacijskih in drugih naprav ter zamenjava originalnih klopi za dva sedeža. Poznejši strokovni pregled je vozilo opravilo z odliko; še več, komisija je tekmovalcema zaupala, da si želijo na dirki prav takšnih vozil, kot je njuno.

Današnja predstavitev vozila je bila hkrati uvod v dirko. Že v četrtek bo namreč avtomobil odpotoval z ladjo proti Pekingu, kjer bo Jožeta in Blaža čakal od (predvidoma) 28. aprila. Tekmovalca mu bosta nato sledila z letalom, do začetka dirke pa ju nato čaka še opravljanje kitajskega vozniškega izpita. Prava dirka se bo tako začela šele 2. junija, po dobrem mesecu dni, 7. julija, pa naj bi karavana nato prišla v Pariz. Upajmo, da z našima tekmovalcema na čelu.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri