Na slovenskem avtomobilskem trgu še ni posebnih razlogov za optimizem, kaj pravijo številke?

Januarja rahel plus pri osebnih avtomobilih in zaskrbljujoč primanjkljaj pri dostavnikih, karte so spet premešane.

Glede na januarsko statistiko registracij novih osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu še ni posebnih znakov za optimizem. Kupci so v prvem letošnjem mesecu registrirali 4425 novih avtomobilov, kar je sicer 2,43 odstotka več kot v lanskem januarju (4320), vendar je bilo lansko celotno leto eno od prodajno najslabših od osamosvojitve.

In medtem ko je bil pri osebnih avtomobilih zabeležen rahel plus, še vedno skrbi negativni prodajni tok pri lahkih gospodarskih vozilih. Januarja lani je bilo prvič registriranih 717 dostavnikov, letos le 587 oziroma 18,1 odstotka manj, pri čemer je treba upoštevati, da so težave z dobavami teh vozil zaradi krize s pomanjkanjem polprevodnikov še precej večje kot pri osebnih avtomobilih.

Med znamkami je leto najbolje začel Renault, ki se je na vrh povzpel po daljšem času. V statistiki registracij, ki jo objavlja Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, ima zabeleženih 709 avtomobilov, na drugem mestu je Volkswagen s 556, na tretjem Škoda s 413, za odrom za zmagovalce pa je korejski duet Hyundai in Kia z 257 oziroma 253 avtomobili. V deseterici so še Toyota, Peugeot, Dacia, Mercedes-Benz in BMW.

Na novo so premešane tudi karte med najbolje prodajanimi modeli; na prestol državnega prvaka se je ponovno vrnil Renault Clio, francoski znamki pa pripada tudi drugo mesto, ki ga zaseda Captur. Na tretji stopnički  je presenetljivo Toyota Corolla, četrto mesto je pripadlo Škodi Kamiq, peterico pa zaokrožuje Fiat 500. Januarja je bilo prodanih 838 tako ali drugače elektrificiranih modelov, od tega 316 povsem električnih.

Pri lahkih gospodarskih vozilih je prvo mesto iz lanskega leta ohranil Ford, sledijo pa Volkswagen, Renault, Fiat in Peugeot. Najbolje prodajani dostavnik je bil Ford Transit Custom, na drugo mesto se je uvrstil Renault Master, na tretje pa Fiat Doblo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja