Na teh odsekih boste prihodnje leto (in leto za tem) deležni še večjih zastojev kot doslej

24. 10. 2022 | Jure Šujica
Deli

Zaradi obnovitvenih del bo del avtoceste 90 dni po besedah Darsa povsem zaprt.

Pred dnevi se je v javnosti precej govorilo in ugibalo o tem, da naj bi v prihodnjem letu v Sloveniji doživeli podražitev vinjet za vožnjo po avtocestah. Kot so nam pojasnili pri Darsu, so namreč vložili predlog za dvig cen, vendar so na vladi oziroma pristojnem ministrstvu za zdaj naleteli na gluha ušesa, zaradi česar se zdi, da dviga cen vsaj še nekaj časa ne bo.

Kot pojasnjujejo pri Darsu je namreč pred podjetjem obsežen naložbeni cikel, zaradi česar bi jim dodaten denar prišel še kako prav. Med glavne projekte v prihodnjem letu oziroma dveh uvrščajo nadaljevanje del na drugi cevi predora Karavanke (ta naj bi bila po zadnjih podatkih odprta za promet do maja 2025, kar je v skladu s prvotno postavljenim rokom), dokončanje tretje razvojne osi in obnovo več odsekov štajerske avtoceste.

Obnova štajerske avtoceste bo večini voznikov prinesla največ preglavic. Zajemala bo namreč rekonstrukcijo ceste in objektov na odseku štajerske avtoceste Slovenske Konjice-Dramlje. Dela bodo obsegala rekonstrukcijo ceste na odseku avtoceste A1/0038 Slovenske Konjice-Dramlje od km 0,071 do km 7,136 (to je smerno vozišče proti Celju) in na odseku avtoceste A1/0638 Slovenske Konjice-Dramlje (to je smerno vozišče proti Mariboru) od km 0,071 do km 9,000, obnova vozišča predora Pletovarje in Golo rebro.

Preberite še: Kdaj skozi Karavanke po dveh predorih? Kot kaže še pred rokom

Kdaj v letu 2023 se bodo omenjena dela začela, na Darsu še ne morejo potrditi, saj je to odvisno od uspešnega zaključka razpisa za izbiro izvajalca del, znano pa je, da je rok za dokončanje del 410 dni od začetka del. Ob tem bo promet na območju predorov Golo rebro in Pletovarje ter na vmesnem viaduktu potekal izmenično po enem vozišču v obe smeri, vsakič za obdobje 90 dni. Druga dela naj bi potekala tako, da ne bo potrebe po preusmerjanju prometa na drugo stran, zaradi česar v tem času na Darsu ne pričakujejo večjih zastojev.

Obnovitvena dela bodo v letu 2023 stekla tudi na gorenjski avtocesti mimo Jesenic (obnova viaduktov Podmežakla 3 in 4), na hitri cesti Škofije-Srmin, na dolenjski avtocesti Ivančna Gorica-Bič, na vipavski hitri cesti načrtujejo izvedbo dodatnih protivetrnih ukrepov in ukrepov na objektih ter preplastitev in obnovo vozišča na delih odsekov hitre ceste Razdrto-Vipava-Ajdovščina-pokriti vkop Vipavski Kž, na ljubljanski obvoznici preureditev krakov priključka Ljubljana zahod (Vič) z ureditvijo priključevanja na Tržaško cesto in podobno.

Poleg tega bodo že spomladi po koncu zimske sezone sledila še naslednja dela: na severni ljubljanski obvoznici med Zadobrovo in Novimi Jaršami – vključno z rekonstrukcijo priključka Leskoškove ceste na severno ljubljansko obvoznico, na gorenjski avtocesti med Lescami in Brezjami, na štajerski oz. pomurski avtocesti del Šentilj-razcep Dragučova-Lenart.

Uvedba elektronskih vinjet je Darsu očitno prinesla precejšnjo korist, saj je podjetje, ki upravlja z avtocestami v Sloveniji, doslej zabeležilo opazen dvig prihodkov na račun prodaje vinjet. Od 1. decembra lani do 30. septembra letos so prodali 6.825.766 e-vinjet v vrednost 202,6 milijona evrov, kar je 35,64 milijona več kot v enakem obdobju lani oziroma 60,2 in 17,18 milijona več kot v enakih obdobjih v letih 2020 in 2019. Hkrati so do 17. oktobra letos izdali 42.317 plačilnih nalogov, večinoma zaradi neuporabe vinjete, nekaj manj pa zaradi pretečenih vinjet oziroma vpisa napačne registrske oznake vozila v sistem.

Preberite še: M+S kmalu ne bo več oznaka za zimske pnevmatike. Kako torej prepoznati 'pravo' zimsko gumo?

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec