Renault v Evropi očitno postaja vlečni konj pri razvoju manjših, cenovno ugodnih avtomobilov z električnim pogonom. Se pri tem obetajo do zdaj nenadejane povezave?
Novembra so pri Renaultu pokazali simpatičen koncept novega Twinga z močno nostalgično noto. Obljubljajo, da bo leta 2026 naprodaj za ceno, nižjo od 20.000 evrov. Obenem so že takrat omenili, da potekajo pogovori z več proizvajalci za partnerstvo pri projektu.
Zdaj pa je Renaultov generalni direktor, Luca de Meo, potrdil, da se o združitvi moči pri majhnem avtomobilu z električnim pogonom pogovarjajo celo z Volkswagnom, poroča Automotive News Europe. Pri tem gre najverjetneje za novega Twinga. Omenil je tudi, da Volkswagen ni edini, s katerim se je pogovarjal z istim namenom: "Odprt sem za kogarkoli, ki se je pripravljen pridružiti. Imam proizvodne zmogljivosti. Imam platformo. In vem, kako to izpeljati."
De Meo, ki je pri tem med vidnejšimi, je pogovore potrdil ob vse glasnejših pozivih po združevanju evropskih proizvajalcev v cenovni vojni s kitajskimi proizvajalci, ki z ugodnimi vozili z električnim pogonom prodirajo v Evropo. V Ženevi je dejal, da bi lahko v Evropi ustvarili avtomobilski Airbus in letalski konzorcij izpostavili kot uspešen primer povezovanja. Podobno naj bi k povezovanju v ZDA pozivali pri Fordu.
"Izziv je sestaviti evropsko verigo vrednosti, ki vključuje baterije, električne motorje in elektroniko. Kot so to z vladno podporo naredili na Kitajskem," je dodal.
Z novim Twingom bodo močno oklestili stroške
Za Twinga bodo sicer uporabili arhitekturo AmpR Small - kot pri nedavno predstavljenem Renaultu 5. Zanj naj bi uporabili cenejše litij-železove fosfatne baterije z optimizacijo razvoja in proizvodnje pa stroške zbili za 40 odstotkov. A novega Twinga bodo uresničili tudi brez partnerjev, saj jim po De Meovih besedah časa za takšen avtomobil zmanjkuje.
Čeprav se morda zdi nenavadno, da bi pri Volkswagnu imeli avtomobil, ki je soroden s Twingom, pa širše povezovanje v segmentu malih mestnih avtomobilov sicer ni nič novega. Spomnite se trojčka Toyota Aygo, Peugeot 108 in Citroen C1 na primer. A po vse strožjih emisijskih standardih tudi deljenje razvojnih in proizvodnih stroškov ni bilo več dovolj in mestni malčki so marsikomu postali prevelik izziv. Luca de Meo, ki je bil pri Fiatu odgovoren za novi Fiat 500 (2007), pravi, da jih danes nihče ne more izdelovati z dobičkom. Razvoj električnih pogonov pravila seveda piše na novo.
Rešilna bilka za Volkswagen?
Da se za ponudbo zanimajo ravno pri Volkswagnu, ni sicer nič nenavadnega. Njihova strategija pogonskega prehoda namreč pri najcenejših modelih še nima najbolj solidnih temeljev. Za osnovno MEB-platformo pa so že pridobili partnerja v Fordu (Explorer). Zares dostopnega avtomobila, ki bi nasledil Up! na primer, pa za zdaj še ni na vidiku. Električno gnani ustreznik Polu z oznako ID.2 sicer kljub govoricam o zakasnitvah prihaja prihodnje leto - s ceno pod 25.000 evri.
Tudi Thomas Schaefer (Volkswagnov generalni direktor) je sicer že omenjal, da je odprt za sodelovanje pri majhnem električnem avtomobilu s ceno pod 20.000 evri, ki sicer tudi prihaja, ob njem pa še verzija SUV.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj