Novo v Sloveniji: Naelektreno tudi pri Mercedesu. To je prvi limuzinski model ...

Električno gnani sorodnik športnega terenca GLC je pravzaprav glasnik nove dobe znamke z zvezdo. Kmalu še EQA, oba se bosta pridružila kombijevskemu EQV

Novo v Sloveniji: Naelektreno tudi pri Mercedesu. To je prvi limuzinski model ... (foto: Daimler) Daimler
18. 5. 2021

Še vedno sta dokaj sveža tudi po mednarodnih 'izkušnjah', seveda pa je v tujini moč naročiti tako manjšega EQA, kot večjega EQC (v štartnih blokih pa je tudi EQB in seveda prestižni EQS), s prodajo kombija pa začeli že pred časom. Šele te dni pa na naš trg končno prihaja pionir elektromobilnosti pri znamki z zvezdo - EQC. Morda pozno, toda pri Mercedesu se zadeve radi lotijo temeljito. In takšna je tudi cena - dobrih 71 tisočakov želijo zanj.

300 kW za 5,1 s pospeška

Besedna igra seveda ni naključje, saj sta bolj konvencionalni GLC in EQC tehnično in do neke mere sorodna - sveda ne pri pogonu, zaradi oblikovnih posebnosti elektrificiranih modelov EQ (predvsem prednjega dela), pa je novi SUV tudi nekaj cm daljši od GLC-ja in meri v dolžino 4,76 metra. Poglavitna in največja razčika je seveda pogonski sistem, ki ga pri tem modelu sestavljajo visoko zmogljiva baterija nameščena v dnu avtomobila, torej med (in nad zadnjimi) kolesi, in dva elektromotorja s sistemsko močjo kar 300 kW (408 KM) in še bolj impresivnimi 760 Nm navora!

V tekočinsko greto ali hlajeno baterijo, katere ohišje je tudi del strukturne ojačitve karoserije, je moč 'načrpati' za 80 kWh električne energije in tako tovarna obljublja do 445 km dosega (WLTP), kar je seveda odvisno od številnih dejavnikov - na mnoge lahko aktivno vpliva tudi voznik. Na primer na izbira pravega voznega programa (pet jih je na voljo), pa na način vožnje, stopnjo rekuperacije (do 20 odstotkov energije je menda možno privarčevati na ta način), ... Na druge spet ne - na odlično (delno tudi aktivno) aerodinamiko na primer z količnikom 0,27, ki je za SUV model itak odličen ali pa na težo - ki je pač takšna, kot je, saj samo baterijsko blok prinese na tehtnico resnih 650 kilogramov ...

Z vgrajenim polnilcem je moč baterijo polniti na izmeničnem toku do 11 kW moči, kar pomeni, da bo polna (SOC 10 - 100 odstotkov) v 7,5 urah. Pri enosmernem hitrem polnjenju pa gre seveda hitreje - do 110 kW moči zmore in v 40 minutah je baterija do 80 odstotkov polna v 40 mintah. Za šuko raje ne sprašujte - praktično dva dni traja polnjenje ...

Kljub temu pa - pri Mercedesu pravijo, da je poraba le malenkost večja od 20 kWh, kar je precej optimistično, obenem pa je povsem merljiv pospešek, s katerim se lahko pohvali - 5,1 s do 100 km/h je vrednost resnih športnikov, zato pozor s stopalko plina! No, sicer pa delujejo tudi zavore, če jih boste potrebovali, saj 0,25 G pojemka prispeva že regeneracija, ostalo dodajo zavore.

Temeljito podvozje, zračno vzmetenje

Pri Mercedesu se pravi pohvalijo tudi z vozno dinamiko, zato so novincu pustili vpetje podobno GLC-ju, seveda s spremenjenimi lastnostmi blaženja in vzmetenja in ugodno nizkim težiščem zaradi baterije v dnu. In ker je na zadnjo osi več teže, so tja vgradili še zračne vzmeti za boljši nadzor karoserije in več udobja.

O izdelavi, materialih in pregovorni ljubezni do podrobnosti verjetno ni treba izgubljati besed, saj je vse to vgrajeno tudi v GLC, ki je izza volana sicer sila podoben vsem Mercedesom nove generacije, predvsem seveda z izdatno digitalizacijo v obliki dveh v celoto zloženih zaslonov z diagonalo 2x26 cm, ki jima streže infozabavni sistem MBUX, z digitalnim asistentom, ki ga aktiviramo s frazo 'Hey Mercedes'.