Naftni lobij rešitev za prihodnost vidi v sintetičnih gorivih

19. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Pri tem se jim pridružuje tudi del avtomobilske industrije.

Elektrika velja za pogonsko sredstvo prihodnosti in tako je že nekaj časa. Nenazadnje velja tudi za edino alternativo gorivu, ki je vsaj do neke mere že zaživela tudi v praksi, kar za rešitve, kot so vodik oziroma gorivne celice (še) ne moremo trditi. Fosilna goriva in pa motorji z notranjim izgorevanjem medtem ostajajo v veliki večini in predvsem slednji bi, po mnenju nekaterih lahko ostali prisotni na cestah še dolga desetletja.

Precej razumljivo je, da njihov obstoj zagovarjajo tudi naftni lobiji, saj bodo le na ta način ostali v poslu in brez večjih pretresov tudi v prihodnosti. A vse glasneje se v teh krogih govori o tem, da naj bi prihodnost slonela na sintetičnih gorivih. O tem je sedaj odkrito spregovoril tudi konzorcij naftnih družb v Evropi, FuelsEurope, ki poziva politiko EU, naj temu področju nameni več pozornosti.

Argumenti za in proti

Razlogov za to pa naj bi bilo kar nekaj, pri čemer ni izključen niti vpliv sintetičnih goriv na okolje. Tovrstna goriva naj bi namreč v zrak izpuščala občutno manj CO2 in toplogrednih plinov, zaradi česar naj bi bila bistveno bolj čista kot bencin in dizel. Hkrati bi njihova popularizacija pomenila, da bi v avtomobilih brez večjih težav in velikih vlaganj, kot jih zahtevajo električni avtomobili, nasledila bencin in dizel.

No, težava se medtem pojavi na drugi strani in sicer pri ceni tovrstnih goriv, ki so vsaj zaenkrat še precej dražja kot fosilna goriva, hkrati pa je po mnenju nekaterih avtomobilskih proizvajalcev, kot je recimo Mercedes-Benz izdelava takšnih goriv precej draga in energetsko neučinkovita.

No, vsi proizvajalci vseeno niso takšnega mnenja. Med glasnejšimi zagovorniki sintetičnih goriv so tako tudi pri Mazdi, McLarnu, Boschu in celo Volkswagnu. Še ko je bil generalni direktor znamke Herbert Diess, je tehnični direktor Volkswagna, Matthias Rabe dejal, da bodo v koncernu motorje z notranjim izgorevanjem razvijali vsaj še desetletje.

No, njen novi generalni direktor Ralf Brandstaetter je tej ideji še nekoliko bolj naklonjen in zdi se, da bo pod njegovo taktirko status bencinskih ter dizelskih motorjev ostal vsaj enakovreden električnim. Nenazadnje naj, kot poroča nemški Auto motor und Sport, ki je z novim direktorjem opravil prvi intervju, ideji elektrifikacije ne bi bili naklonjeni niti distributerji znamke.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem