Najnaprednejši Volkswagen ta trenutek

Volkswagen Touareg je na trg sicer zapeljal pred Audijevimi bratranci, a se zdi, da se je nato sramežljivo skril v njihovo senco.

Vseeno pa se je zanj od leta 2002 do danes odločilo skoraj milijon kupcev. Da bo kupcev še več, so Nemci novemu Touaregu namenili številne nove tehnologije, zaradi katerih bo novinec zdaj najnaprednejši Volkswagen.

Tretja generacija Volkswagnovega premijskega razreda je oblikovno popolnoma prenovljena, ob tehnoloških presežkih pa bo na voljo tudi z zmogljivejšimi motorji.

Digitalizacija

Z novim Touaregom bo luč sveta ugledala nova različica Volkswagnovega virtualnega kokpita. Povsem digitalna armatura se bo imenovala Innovision Cockpit, sestavljala pa jo bosta dva ogromna zaslona. Pred voznikom bo informacije, vključno z navigacijsko mapo, podajal 12-palčni zaslon, na sredini pa bo nameščen kar 15-palčni zaslon (ki bo del najboljšega informativno-zabavnega sistema). Zaslon bo občutljiv za dotik, upravljal pa se bo lahko tudi glasovno in s kretnjami. Pohvalno pa ostaja gumb za upravljanje glasnosti.

Varnostno-asistenčni sistemi

Novi Touareg bo Volkswagen z največjim naborom varnostno-asistenčnih sistemov. Na voljo bo denimo Night Vision, ki med vožnjo ponoči opazi tudi pešce in živali ter dodatno osvetli, da jih opazi tudi voznik. Polsamodejna vožnja v zastojih na avtocesti je že znana, pa tudi pomoč za vožnjo s prikolico, bo pa novi Touareg znal pogledati tudi naprej in preprečiti vožnjo skozi križišče v primeru nevarnosti naleta nasproti vozečega avtomobila. Kamera bo med drugim pomagala novim matričnim LED-žarometom, ki bodo osvetljevali največji možni del površine in pri tem seveda pazili, da ne bodo slepili nasproti vozečih voznikov. Če se je marsikdo bal Touarega, češ da je prevelik in preokoren, si lahko oddahne: tudi Touareg je dobil štirikolesni volan, kar pomeni, da je njegovo upravljanje, predvsem pa obračanje na mestu in v ozkih prostorih na ravni osebnega avtomobila.

Večji, a lažji

Novi Touareg je od predhodnika malenkostno večji, a so z linijami in sencami dosegli, da je optično avto vseeno videti manjši. Zaradi rabe lažjih materialov (aluminija in visoko tehnolškega jekla) je v primerjavi s predhodnikom tudi več kot 100 kilogramov lažji. V notranjosti je več prostora (tudi za potnike zadaj), občutno pa je več prostora v prtljažniku, kjer je namesto dosedanjih 697 litrov zdaj na voljo kar 810 litrov prostornine. Še en pomemben podatek velja izpostaviti. Približno polovica lastnikov je Touarega uporabljala za vleko prikolice. Slednjim bo zdaj na voljo asistent za upravljanje prikolice, hkrati pa bo zaradi zmogljivih motorjev mogoče vleči prikolice z največjo maso kar do 3,5 tone.

Motorji    

Motorna izbira novega Touarega bo dokaj bogata, predvsem pa primerna za vozilo njegovega kova. Tako bodo bodoči kupci na primer zaman čakali na štirivaljne bencinske in dizelske motorje, pa tudi desetvaljniki bodo ostali v 'pokoju'. Ponudba bo na začetku omejena na dva dizelska in en bencinski motor, vsi pa bodo v svojem osrčju skrivali šest valjev.

Oba dizelska motorja bosta imela v osnovi enako prostornino motorja, ki bo znašala tri litre. Osnovni, nekoliko šibkejši bo proizvedel 231 konjev, njegov močnejši brat, ki bo svoj prostor našel tudi pod pokrovom prihajajočega Audija A6, pa bo proizvedel 286 'konjev'. Oba motorja bosta ob tem postregla z izdatno mero navora, pri šibkejšem se bo krivulja ustavila pri 500 njutonmetrov, pri močnejšem pa še 100 njutonmetrov višje.

Ponudbi se bo na začetku pridružil še trilitrski bencinski TSI motor, ki bo sicer proizvedel nekoliko več moči kot prej omenjena dizla – 350 'konjev' – a bo na drugi strani s 450 njutonmetri razpolagal z nekoliko manjšim navorom. Bo pa po prvotnih napovedih tovarne edini bencinski motor v ponudbi, medtem ko se bo paleta dizlov v prihodnosti povečala še za največji motor s štirimi litri prostornine, dodatnim parom valjev v primerjavi z vstopnima modeloma, kar bo zadoščalo za 421 'konjev' moči ter 900 njutonmetrov navora. V prihodnosti se bo ponudbi – najprej na Kitajskem, pozneje pa tudi drugje – pridružil še hibridni pogonski sklop s skupno močjo 367 'konjev'.

Kot se za športni terenec Touaregovega kova spodobi – ne nazadnje Volkswagen izredno rad poudarja tudi njegove terenske sposobnosti – se bo moč prek osemstopenjskega avtomatskega menjalnika prenašala prek stalnega štirikolesnega pogona 4Motion. Ta bo sposoben do 70 odstotkov motornega navora prenesti na sprednji kolesni par, do 80 odstotkov pa na zadnjega. Njegovo delovanje bo mogoče nastavljati prek sistema Active Control z vmesnikom na sredinskem grebenu, voznik pa bo lahko izbiral med štirimi prednastavljenimi programi vožnje in petim, ki ga bo lahko nastavil po lastnih željah.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja