Najbolj športna Bentayga nima 12-valjnika. Ima pa oznako S

Najnovejša izvedba prestižnega terenca se ne zanaša izključno na motorno moč pač pa tudi na vodljivost, ki naj ji po zaslugi Bentleyeve lastne rešitve ne bi bilo para.

Najbolj športna Bentayga nima 12-valjnika. Ima pa oznako S (foto: Bentley) Bentley
26. 5. 2021

Ni dvoma, Bentayga že nekaj časa velja za najbolj priljubljen Bentleyjev avtomobil, hkrati pa po zaslugi različnih pogonskih sklopov tudi za najbolj raznolik. Trenutno so namreč v ponudbi že hibridna izvedba (z bencinskim šestvaljnikom kot osnovo), klasična izvedba z osmimi valji in pa izvedenka Speed, ki pod motornim pokrovom skriva mogočni 12-valjnik. A različica, ki naj bi ponujala največ vozniških užitkov pravzaprav šele prihaja.

Najbolj športna Bentayga – ki pa ne bo najmočnejša – je namreč prav danes doživela svoje razkritje javnosti, nosila pa bo preprosto oznako Bentayga S. In čeprav gre za najbolj športno Bentaygo, ta ne bo najmočnejša. Pod motornim pokrovom bo namreč nameščen 'le' štirilitrski osemvaljnik, ki ga poznamo že iz različice V8, imel pa bo tudi enako motorno moč in sicer 550 'konjev' oziroma 404 kilovate. Posledično je enaka tudi najvišja hitrost (290 kilometrov na uro) in pa pospeški do 100 kilometrov na uro (4,4 sekunde). Kje je torej razlika?

Vzmetenje, ki mu ni para

Očitna je že na prvi pogled. Bentayga namreč prinaša zatemnjene sprednje žaromete, nov izpušni sistem, nova 22-palčna platišča, kromirane dodatke odete v svetlečo črno barvo in pa večje zadnje krilce. Precej manj sprememb je bila deležna notranjost, kjer bo moč naročiti štiri, pet ali sedem sedežev, novo pa bo le oblazinjenje in šivi na oblogah iz alkantare.

Pravih novosti je torej relativno malo, vseeno pa je tu še ena, pravzaprav najpomembnejša: povsem novo vzmetenje. Bentayga S bo namreč serijsko opremljena s sistemom Bentley Dynamic Ride (predstavljenim že v modelu Continental GT), po besedah tovarne prvim električnim sistemom za nadzor nagibanja karoserije med vožnjo skozi ovinke na svetu. Ta naj bi imel odzivni čas 0,3 sekunde, deloval pa naj bi s silo 1.300 njutonmetrov in tako zagotavljal najboljšo mogočo vodljivost.