Najbolje prodajani dirkalni avtomobil dobiva naslednika

15. 12. 2020 | Jure Šujica
Deli

Pri Porscheju upajo, da bo proizvodnja z novo generacijo presegla 5.000 prodanih enot.

Porsche je z dirkaškim svetom tesno povezan od samega nastanka znamke, svoje korenine pa skrbno negujejo še danes, čeprav trenutno v nekoliko manjši meri, kot pred nekaj leti. A nastopanje na vztrajnostnih dirkah v razredu GT3 ter hišno prvenstvo Porsche Carrera Cup, ki ločeno poteka v Nemčiji, Beneluksu, Franciji, Aziji, po novem pa tudi v Severni Ameriki, ostajajo stalnica v ponudbi znamke. S tem pa tudi dirkaška različica modela 911 GT3, ki v imenu nosi še besedo Cup.

911 GT3 Cup tako po besedah Porscheja velja za najbolje prodajano dirkaško specialko na svetu, sedaj pa na trg prihaja povsem nova različica, izdelana na osnovi zadnje generacije omenjenega modela. In to ravno v letu, ko 30. rojstni dan praznuje prvi Porsche 911 Cup, izdelan na osnovi 911 964. In da je podatek o rekordni proizvodnji točen namiguje tudi dejstvo, da so pri Porscheju do danes izdelali kar 4.251 dirkalnikov v petih generacijah.

Razvoj novinca se je pričel že pred skoraj dvema letoma, v začetku leta 2019, namen inženirjev pa je bil izdelati dirkalnik, ki bi bil še zmogljivejši in bolj vzdržljiv, hkrati pa bi ponujal agresivnejši videz kot predhodniki. In to jim je tudi uspelo. Karoserija je namreč, še posebej po zaslugi povsem novega zadnjega krilca močno spremenjena, hkrati pa tudi širša, zahvaljujoč zajetnim obrobam blatnikov, ki pod seboj skrivajo 12-palčna kolesa spredaj in 13-palčna zadaj. Govorimo o njihovi širini in ne višini!

Sicer pa je avtomobil v primerjavi s predhodnikom hkrati lažji (za 35 kilogramov) in močnejši (za 25 'konjev') Šestvaljnik z močjo 510 'konjev' ali 375 kilovati se bo tako moral spopasti s 1.260 kilogrami suhe teže, kar pomeni ugodno razmerje, manjše od en kilovat moči za 3,36 kilograma teže vozila.

Notranjost dirkalnika z izjemo linij s serijskim avtomobilom nima skupnega ničesar. Armaturna plošča je namreč izdelana iz ogljikovih vlaken, voznik pa bo imel pred seboj le dirkaški volan, različna stikala, povzeta po modelu 919 Hybrid in pa povsem digitalizirano instrumentno ploščo premera 10,3 palcev, preko katere bo mogoče dostopati do najrazličnejših nastavitev in parametrov – avtomobil jih bo meril kar 700.

Nekoliko višje smo omenili, da bo novi GT3 Cup bolj vzdržljiv od predhodnikov, kar so pri Porscheju potrdili tudi s konkretnimi podatki. Motor dirkalnika bo namreč potrebno servisirati le na vsakih 100 ur uporabe na dirkališču, medtem ko bo menjalnik prvi servis potreboval po 60 urah uporabe, generalnega pa po 120 urah, kar je enako dvema letoma nastopov v pokalu Porsche Mobil 1 Supercup. Ali je to res pa bo jasno po februarju prihodnje leto, ko bodo prva vozila dosegla svoje ekipe.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja