Najboljši med električnimi je tisti, ki ga ne izdelujejo več

20. 11. 2023 | Matjaž Gregorič
Deli

Poročilo TÜV 2024 razkriva, da električni avtomobili kažejo specifične napake, ki so pomembne za tehnično varnost.

Električni avtomobili so si glede varnosti in zanesljivosti zelo različni, kažejo rezultati poročila, ki ga je izdala nemška organizacija TÜV za leto 2024. Glede na rezultate je Volkswagen E-Golf, ki ga ne izdelujejo več, z 2,6-odstotno stopnjo napak najboljši kompaktni avtomobil med dve do tri leta starimi vozili. Nasprotno se Tesla Model 3 uvršča na zadnje mesto v tej starostni skupini s 14,7-odstotno stopnjo napak, Renault Zoe pa v zgornjo polovico s 5,1 odstotka.

"Preizkusi TÜV razkrivajo nekatere napake, ki so pomembne za tehnično varnost električnih vozil," je dejal generalni direktor združenja TÜV dr. Joachim Bühler na predstavitvi poročila TÜV 2024. Nadpovprečno veliko je napak pri delovanju zavor, pri katerih  je eden od razlogov za okvare rekuperacija, s katero lahko električna vozila obnovijo zavorno energijo. Zavorne ploščice so zato manj obremenjene kot pri motorjih z notranjim zgorevanjem, kar lahko posledično povzroči poslabšanje zavorne učinkovitosti. Druga šibka točka mnogih električnih avtomobilov je vzmetenje, ki pri številnih električnih avtomobilov trpi zaradi velike teže pogonskih baterij pravi Bühler.

To velja tudi za Teslin model 3. Poleg napak na vzmetenju ima nadpovprečne veliko okvar na zavorah in lučeh. To postavlja model 3 na zadnje mesto na lestvici za dve do tri leta stare med 111 tipi avtomobilov, pregledanih v tej starostni skupini. Čeprav je po treh letih prevoženih 55.000 kilometrov, kar je krepko nad povprečjem 41.000, se pogosto druga vozila, ki so veliko v pogonu, odrežejo bistveno bolje.

Celotna ocena združenja TÜV kaže, da je bil skoraj vsak peti avtomobil (20,5 odstotka) na cesti s pomembnimi ali nevarnimi napakami in zato ni opravil splošnega tehničnega pregleda. V primerjavi z enakim obdobjem lani je to rahlo povečanje, in sicer za 0,3 odstotne točke. Vozila z bistvenimi okvarami je treba popraviti v enem mesecu in jih nato ponovno zapeljati na tehnični pregled.

Če se odkrije nevarna napaka, mora lastnik zapeljati neposredno v delavnico. Tako je bilo v 0,5 odstotka vseh splošnih pregledov oziroma okoli 150.000 vozil. Le 0,05 odstotka predstavljenih vozil je bilo razvrščenih kot prometno nevarnih in so jih morali takoj ustaviti. Na podlagi vseh splošnih pregledov v Nemčiji to ustreza približno 15.000 avtomobilom. Strokovnjaki TÜV so le pri 11,2 odstotka vozil odkrili manjše napake (plus 0,5 točke).

Preberite še: To je avtomobil, s katerim se naokrog prevaža priljubljeni slovenski duhovnik Martin Golob

BONUS VIDEO: To so najbolj precenjeni in podcenjeni avtomobili v 2023!