So takšne cene še dobra vrednost, ali bi se z enakim proračunom raje obrnili na trg rabljenih vozil?
Nakup novega avtomobila ne sproža le hormona sreče, ampak je za marsikoga kar stresno opravilo. Ne samo zato, ker gre za investicijo, ki običajno krepko izprazni bančni račun, ampak tudi zaradi pestre izbire modelov pri domala vseh avtomobilskih znamkah. Izbor se nekoliko zoži pri kupcih, ki ugotovijo, da se je njihov izbrani model precej podražil in si morajo izbrati cenejšega, še bolj pa pri tistih, ki se ozirajo po najcenejših avtomobilih.
Podražitve so zadele tudi cenovno najbolj občutljiv razred majhnih avtomobilov, ki so še nedolgo tega spadali v skupino pod deset tisoč evrov. Avtomobilov pod to "magično mejo" na slovenskem trgu pod ni več in pri petih najcenejših modelihje treba pripraviti nekaj dodatnega denarja – tudi več kot tri tisočake, pri čemer so upoštevani popusti, ki jih nudijo prodajalci.
1. mesto: MITSUBISHI SPACE STAR - 11.490 EUR
Najmanjši Mitsubishijev model je sicer nekoliko v senci razrednih tekmecev, kljub temu pa je že nekaj časa najcenejši avtomobil na slovenski avtomobilski sceni. Mestnega malčka poganja 1,2-litrski bencinski motor, ki razvije 52 kilovatov (71 KM). Oprema osnovne izvedbe sicer ni posebno bogata, me drugim pa vključuje ročno klimatsko napravo.
2. mesto: KIA PICANTO – 12.999 EUR
Najmanjši model znamke Kia je nekoliko zapostavljen – verjetno zaradi nekoliko agresivnejšega »bratranca« Hyundaija i10, čeprav je slednji skoraj tisočaka dražji. Ročna klimatska naprava spada v serijsko opremo osnovne izvedbe, pri kateri je pod motornim pokrovom 1,0-litrski bencinski trivaljnik, ki malčka poganja z 49 kilovati (67 KM).
3. mesto: DACIA SANDERO – 12.999 EUR
Zanimivo je, da avtomobil nizkocenovne znamke ni najcenejši na slovenskem trgu, je pa zato največji in najprostornejši med peterico modelov z najugodnejšimi cenami. S »prilagajanjem« cene so avtomobil nadgradili z nekaj dandanes nepogrešljivimi elementi in deli opreme za udobje. Osnovni pogonski stroj je 1,0-litrski prisilno polnjeni bencinski trivaljnik s 67 kilovati (91 KM).
4. mesto: FIAT PANDA – 13.490 EUR
Fiatov medvedek je še vedno med najcenejšimi avtomobili na slovenskem trgu in hkrati tudi najstarejši med peterico cenovno najdostopnejših. V osnovni izvedbi ponuja prostor za štiri potnike, klimatsko napravo in najnujnejšo varnostno opremo. Pri motorjih ni veliko izbire, pogonu je v osnovi namenjen litrski bencinski trivaljnik z 51 kilovati (70 KM).
5. mesto: CITROËN C3 – 13.610 EUR
Najmanjši model znamke Citroën je bil nekaj časa celo na drugem mestu lestvice najcenejših avtomobilov na slovenskem trgu, kar je bilo precejšnje presenečenje, saj tako visoko ni bil še nikoli. Res pa je, da je v obstoječi generaciji na koncu svoje življenjske dobe in že dobiva naslednika. Osnovna izvedba ima prilagojeno opremo in 1,2-litrski trivaljni bencinski motor z 61 kilovati (83 KM).
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj