Najnovejši Volvo bo imel "nevidni varnostni ščit". Preverite, kako deluje

21. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli
Najnovejši Volvo bo imel "nevidni varnostni ščit". Preverite, kako deluje (foto: Volvo)
Volvo

Paket varnostnih elementov bo najverjetneje večji kot pri katermkoli drugem avtomobilu na trgu.

Volvo načrtuje že čez slaba dva meseca svojo ponudbo modelov okrepiti z enim najpomembnejših modelov v zadnjem desetletju, nasledniku modela XC-90, električno gnanim EX-90. Ta bo luč sveta uzrl devetega novembra, pri Volvu pa obljubljajo, da bo novi avtomobil postal najbolj varen njihov avtomobil vseh časov.

Zgornja izjava je vsekakor optimistična, glede na to, da Švedi radi izpostavijo dejstvo, da v Veliki Britaniji v odhajajočem križancu v vseh prometnih nesrečah, v katerih je bil udeležen XC90 življenja ni izgubil niti en voznik ali potnik omenjenega modela – ob preko 40.000 prodanih vozilih. Vendar pa imajo napoved precej močno podlago v tehnologiji, ki so se jo inženirji odločili uporabiti v novem modelu.

Preberite še: Rabljen avto: Volvo XC-90 - Družinski član

Vrhunec tehnologije na področju aktivnih asistenčnih sistemov bo tako predstavljala uvedba lidarja, s katerim bodo nadomestili obstoječe kamere. Ta bo na eni strani omogočal zaznavanje pešcev, kolesarje in drugih ovir na razdalji vse do 250 metrov, hkrati pa za razliko od kamere ni občutljiv na svetlobo, zaradi česar bo njegova učinkovitost enaka tako podnevi, kot ponoči. Sistem bo sicer vgrajen v streho vozila, oddajal pa bo posamezne svetlobne žarke, na podlagi katerih bo natančno meril razdaljo do ovir.

Pri Volvu po poročanju portala Automotive News Europe ocenjujejo, da bo nova tehnologija število prometnih nesreč s hujšimi posledicami zmanjšala kar za tretjino. Jim Rowan, generalni direktor znamke je novo tehnologijo poimenoval 'Nevidni varnosti ščit', sistem pa poleg lidarja sestavlja še sistem kar osmih kamer, petih radarjev in 16 ultrazvočnih senzorjev.

Novi sistem bo, kot rečeno, premierno predstavljen v modelu EX-90, ki pa ne bo ostal edini avtomobil s to tehnologijo. Pri Volvu namreč načrtujejo, da jo bodo že v prihodnjih ponudili tudi v manjših in cenejših modelih vozil.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj