V pričakovanju odločitve EU o usodi termičnih motorjev v novih avtomobilih sta največje lobistično združenje zapustili kar dve pomembni podjetji.
Bližajoča se (verjetna) prepoved prodaje novih avtomobilov s termičnimi motorji prinaša precejšen razkol na različnih področjih, tako med avtomobilskimi navdušenci, kot tudi med državami – očitno pa tudi v avtomobilski industriji. Medtem ko nekateri proizvajalci nasprotujejo napovedanim rigoroznim ukrepom evropske politike, jih namreč manjšina odkrito podpira ter se posledično postavlja na nasprotno stran. Med njimi sta tudi Ford in Volvo.
To pa je sedaj pripeljalo do novih napetosti. Pri Volvu, ki sicer velja za prvo evropsko znamko, pri kateri so se v celoti odpovedali dizelskim motorjem in v največji meri začeli z elektrifikacijo svojih vozil so namreč napovedali izstop iz združenja ACEA. Gre za evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev, ki hkrati velja tudi za največjo lobistično združenje na področju evropske politike. Prav tu pa nastane težava.
Preberite še: Rusi našli rešitev za avtomobilsko industrijo? Obeta se čezmejno sodelovanje
Volvo je namreč že pred časom napovedal, da bo po letu 2030 prodajal izključno električne avtomobile. V petkovi izjavi za javnost pa so nato zapisali, da njihova strategija elektrifikacije ni v skladu z njihovo strategijo, zaradi česar bodo vsaj začasno stopili iz organizacije. Drugih podrobnosti pri Volvu niso navedli.
Volvo sicer ni edini avtomobilski proizvajalec, ki je v zadnjem obdobju zapustil ACEA. Precej večjo 'izgubo' tako prinaša odhod Stellantisa in njegovih skupno 14 znamk. Skupaj z Volvom namreč predstavljata več kot petino evropskega avtomobilskega trga (pri čemer je delež Volva v tem primeru precej majhen), Pri Stellantisu, kjer sicer niso najbolj navdušeni nad hitrim prehodom k elektromobilnosti, so kot razlog za odhod navedli nov pristop k reševanju izzivov na področju osebnega transporta v prihodnosti.