Gre zgolj za kratek stik ali dolgoročnejšo »okvaro«? Po ukinitvi subvencij napovedan precejšen upad prodaje, ogrožena so tudi delovna mesta.
Nemčija je največji avtomobilski trg v Evropi in eden glavnih dejavnikov rasti prodaje električnih avtomobilov. Toda prav pri teh se obeta pravo neurje težav, saj naj bi prodaja letos prvič v osmih letih upadla za 14 odstotkov.
Pri nemškem združenju avtomobilskih proizvajalcev VDA, napovedujejo, da bo prodaja vozil na baterijski pogon letos verjetno upadla z lanskih 524.000 na 451.000, kar je več kot na katerem koli drugem evropskem trgu. Glede na to, da si v Nemčiji prizadevajo, da bi bilo do leta 2030 na njihovih cestah 15 milijonov baterijskih električnih vozil, trenutno dogajanje na trgu kaže napačno smer.
Ukinitev subvencij, inflacija, visoke cene
Upad zanimanja za električne avtomobile je posledica številnih dejavnikov – med drugim je Nemčija decembra ukinila program subvencij za električna vozila, kar je celo leto prej, kot je bilo pričakovano. K temu je treba dodati še inflacijo, rastoče cene avtomobilov in primanjkljaj polnilne infrastrukture, zato je prodajni zdrs neizogiben.
Ukinitev subvencij, so proizvajalci avtomobilov, kot so Tesla, VW, Audi, Stellantis, Renault, BYD in Mercedes-Benz, vsaj za nekaj časa nadomestili z znižanjem cen nekaterih električnih avtomobilov. Hkrati tudi zmanjšujejo proizvodnjo nekaterih modelov, ki ne gredo dobro v prodajo in prelagajo načrte predstavitev novih modelov in razvoj lastnih baterijskih enot.
Zaradi manjšega povpraševanja so v nevarnosti tudi dobro plačana ter z ugodnostmi in zaščito prežeta delovna mesta. Pri Volkswagnu so na primer pred kratkim sporočili, da bodo v Nemčiji, ukinili na tisoče delovnih mest da bi zmanjšal stroške za 11 milijard evrov, nemški dobavitelji komponent električnih vozil pa ukinjajo delovna mesta zaradi nizkega povpraševanja in pravijo, da bi lahko zmanjšali delovno silo kar za petino.
Kako resen je prodajni minus?
Kljub temu so pri VDA prepričani, da električni prodajni minus ni oziroma ne bo tako šokanten. Po pričakovanjih se bo celotni nemški trg osebnih avtomobilov letos skrčil za 1 odstotek na 2,82 milijona, kar v združenju avtomobilskih proizvajalcev pripisujejo upadanju prodaje, ki se dogaja od pandemije. Po ocenah VDA naj bi se svetovni trg povečal za 2 odstotka na 77,4 milijona avtomobilov, a še ne bo dosegel 78,8 milijona iz zadnjega leta pred pandemijo.
V Nemčiji naj bi letos izdelali 1,45 milijona električnih vozil, vendar bo večina te proizvodnje namenjene izvozu. Nemčija je za Kitajsko druga največja proizvajalka električnih baterijskih osebnih avtomobilov na svetu, a glede na to, da so jih na Kitajskem lani izdelali 6,6 milijona v primerjavi z 1,2 milijona Nemčije, je zaostanek kar precejšen.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj