Napoved: Škoda Fabia - Zrasla bo v vse smeri, večji bodo tudi motorji

Napredek tudi na podro;ju novih tehnologij.

Napoved: Škoda Fabia - Zrasla bo v vse smeri, večji bodo tudi motorji (foto: Škoda) Škoda
25. 2. 2021

Škoda je pred kratkim predstavila prvo fotografijo nove, četrte generacije modela Fabia, ki v aktualni modelni paleti za Octavio z 22 leti predstavlja drugo najstarejše ime v ponudbi. Šlo je sicer zgolj za predstavitev silhuete novega avtomobila, iz katere pa je hitro postalo jasno, da bo ohranila obstoječe linije, a hkrati pridobila precej prostora. Nenazadnje pri Škodi napovedujejo, da bo prostornina prtljažnika znašala kar 380 litrov.

Da bo novinka precej večja od predhodnice pa se sedaj lahko prepričamo tudi sami. Škoda je namreč v javnosti objavila nove fotografije avtomobila, z njimi pa tudi dimenzije vozila. Tako je sedaj jasno, da bo nova Fabia v dolžino merila 4.107 milimetrov, kar je zajetnih 11,5 centimetrov več od prejšnje generacije. S tem se bo recimo približala četrti generaciji Volkswagen Golfa. Hkrati bo od prejšnje generacije širša za slabih pet centimetrov, ob enem pa za slab centimeter nižja. Nobeno presenečenje zato ni, da bo avtomobil zato tudi bolj aerodinamično oblikovan oziroma da bo imel nižji količnik zračnega upora.

Več tehnologije

Precej sprememb pa bo nova Fabia deležna tudi na področju pogonskih sklopov. Trenutno je namreč v ponudbi na voljo le trojica bencinskih trivaljnih motorjev z enim litrom delovne prostornine, v prihodnje pa naj bi se ta številka povečala na pet. Motorji bodo hkrati tudi močnejši: najšibkejši trivaljnik bo ponujal 65 'konjev' ali 48 kilovatov moči, v ponudbo pa se ob tem vračajo tudi štirivaljniki. Vrh ponudbe bo tako predstavljal 1,5-litrski štirivaljnik z močjo 150 'konjev' oziroma 110 kilovatov. Slednji bo serijsko opremljen s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, vsi motorji pa naj bi po besedah Škode na 100 prevoženih kilometrov porabili okrog pet litrov goriva.

Po pričakovanjih pa bo nova Fabia tudi tehnološko bistveno bolj napredna od predhodnic. Namesto zgolj LED dnevnih luči bodo tako na voljo (za doplačilo) 'polni' LED žarometi spredaj in zadaj, prvič pa bo na voljo tudi z digitalno instrumentno ploščo, ki pa bo najverjetneje vsaj v nižjih izmed treh paketov opreme na voljo za doplačilo. Za varnost potnikov bo medtem skrbelo do devet varnostnih vreč.