Povpraševanje po novih avtomobilih bo zaradi vse višjih cen v prihodnjem letu zelo šibko, napovedujejo strokovnjaki.
Ob bližanju koncu leta ruski avtomobilski trg kaže precej šibke znake okrevanja, vendar naj bi v začetku prihodnjega leta dosegel skoraj rekordno nizke ravni, saj višji stroški odkupa vozil dvigujejo cene, pravijo trgovci in strokovnjaki. Hkrati menijo, da skok prodaje novih avtomobilov v oktobru še zdaleč ne pomeni pravega okrevanja, ampak odraža naglico kupcev, da bi zaključili nakupe, preden začnejo veljati višji stroški za razgradnjo odsluženih vozil.
Napovedi o strukturni krizi v ruskem avtomobilskem sektorju sega v obdobje obsežne invazije na Ukrajino leta 2022. Nekoč je veljal za enega najbolj obetavnih evropskih trgov s potencialno prodajo do 4 milijonov avtomobilov na leto, a ga je močno prizadel odhod zahodnih proizvajalcev in leta visokih obrestnih mer, ki so zvišale stroške avtomobilskih posojil.
Od 1. decembra se kupci novih vozil soočajo z novimi težavami, saj so oblasti močno zvišale pristojbino za recikliranje zmogljivih in dragih avtomobilov, ki jih večinoma uvažajo posamezniki za osebno uporabo. Od 1. januarja se bo pristojbina za vse avtomobile zvišala za približno 10 odstotkov v skladu z inflacijo.
Pristojbina za odpis vozil ni povezana z recikliranjem, temveč deluje kot zaščitni ukrep za podporo domačim proizvajalcem, kot je Avtovaz, ki je zaradi razprodaje zalog skrajšal delovni teden na štiri dni. Uvozniki in domači proizvajalci plačujejo davek, ruske znamke pa prejemajo subvencije, kar jim daje prednost pred tujimi modeli. Kljub temu se tako lokalni kot uvoženi avtomobili soočajo s pritiskom, saj kupci pričakujejo dvig cen v vseh kategorijah.
V pričakovanju cenovnih dvigov je oktobrska prodaja poskočila za 35 odstotkov v primerjavi s prejšnjim mesecem na 165.702 enot, čeprav je še vedno 3,2 odstotka pod lanskoletno ravnjo, je zabeležila ruska analitična agencija Autostat. Povprečna cena novega avtomobila je dosegla rekordnih 3,43 milijona rubljev (približno 38.500 evrov).
Po padcu na najnižje ravni po Sovjetski zvezi v letu 2022, v prvem letu vojne v Ukrajini, je prodaja začela okrevati. Veliki zmagovalci so bile kitajske znamke, ki so leta 2024 v Rusiji prodale skoraj milijon avtomobilov od skupne prodaje 1,57 milijona enot. Od tega vrhunca se je trg v prvih desetih mesecih leta 2025 zmanjšal za skoraj 20 odstotkov na 1,06 milijona vozil in naj bi kljub rasti ob koncu leta ostal pod prejšnjimi ravnmi.


