Gre za enega najredkejših avtomobilov znamke, izdelanih je bilo namreč zgolj pet primerkov.
Ferrari 288 GTO velja za avtomobil, ki so ga pri Ferrariju izdelali z željo po vstopu v kategorijo B svetovnega prvenstva v reliju. Do katerega pa nikoli ni prišlo. Hkrati je avtomobil služil tudi kot osnova za razvoj precej bolj znanega modela F40. Le redki pa verjetno vedo, da so pri Ferrariju izdelali pet (izmed 20 načrtovanih) primerkov najbolj skrajne različice modela 288 GTO z oznako Evoluzione, ki pravzaprav predstavlja vezni člen med obema avtomobilom.
288 GTO Evoluzione je bil namreč od 'osnovne' različice precej drugačen. Karoserija je izdelana iz kevlarja in steklenih vlaken ter oplemenitena s številnimi odprtinami za zrak in aerodinamičnimi dodatki, 2,8-litrski osemvaljnik pa ob pomoči dveh turbo puhal proizvede kar 640 'konjev' ali 471 kilovatov moči, 60 odstotkov več kot standardna različica. Avtomobil bi tako veljal za enega najbolj zmogljivih v razredu, če bi seveda uspel v njem nastopiti. Ne nazadnje njegova najvišja hitrost znaša za tiste čase skoraj neverjetnih 370 kilometrov na uro.
Pet omenjenih primerkov je vseeno dobilo svoje kupce. Ne nazadnje gre za avtomobile, ki so homologirani za cestno uporabo; četrti, ki so ga izdelali, je pot našel v garažo nekdanjega belgijskega dirkača Jeana Blatona, ki ga je nekaj let kasneje prodal neznanemu kupcu. V vrsti lastnikov se je znašel tudi naftni mogotec Lawrence Stroll. Sedaj pa je avtomobil znova naprodaj.
Preberite še: Ferrari prepoveduje nakup novih avtomobilov svojim zaposlenim, razlog pa je povsem enostaven
Za njegovo prodajo bodo poskrbeli pri dražbeni hiši RM Stoheby's, kjer poročajo, da je bil avtomobil pred prodajo deležen obsežnega servisa pri podjetju Michelotto. Gre za italijansko delavnico, ki je pomagala že pri njegovem razvoju, avtomobil pa naj bi bil po posegu v stanju, primerljivem s tistim ob prihodu iz tovarne. Zgolj za servis so namreč odšteli 133.000 evrov.
Avtomobil je trenutno v Nemčiji, na dražbo pa bo postavljen med 19. in 21. oktobrom letos. Napovedi o tem, koliko denarja bo moral novi lastnik odšteti zanj, so precej nehvaležne. Kot rečeno gre za enega najredkejših avtomobilov znamke Ferrari, ob tem, da gre za enega izmed petih izdelanih primerkov, pa gre hkrati tudi za enega izmed le treh, ki ni del Ferrarijeve zbirke oziroma državne zbirke kakšne države. Ker gre za bolj ali manj perfekten primerek s popolno zgodovino, bo cena zagotovo poletela v višave, morda tudi prek (več) deset milijonov evrov.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del