Narobe svet: je to napoved vrnitve dvotaktnih motorjev?

Patent temelji na pred leti predstavljeni tehnologiji SkyActive-X, ki je bila med kupci in poznavalci precej dobro sprejeta.

Narobe svet: je to napoved vrnitve dvotaktnih motorjev? (foto: Mazda) Mazda
15. 2. 2022

Japonska znamka Mazda je v minulih letih poskrbela za eno največjih revolucij na področju motorjev z notranjim zgorevanjem. Pod imenom SkyActive-X je namreč predstavila bencinski motor, ki zaradi večje kompresije v zgorevalnih komorah razen ob največjih obremenitvah in ob zagonu ne potrebuje vžigalnih svečk. Na ta način so Japonci dosegli večjo motorno moč in navor brez uporabe turbo puhal ob hkratnem znižanju emisij ter porabe: nekaj kar se je zdelo precej nemogoče.

Očitno pa pri Mazdi pripravljajo še eno revolucijo, ki se zdi še bolj nemogoča. Nedavno so namreč patentirali povsem nov motor, katerega posebnost je ta, da se med njegovim delovanjem ne odvijajo štirje, pač pa le dva delovna takta. Tovrstnih motorjev namreč v avtomobilski industriji (z izjemo avtomobilov, ki jih je mogoče voziti z vozniškim izpitom kategorije A) že desetletja ne videvamo več, razlog za to pa so visoki izpusti škodljivih snovi, ki so glavni razlog za vse večjo elektrifikacijo evropskih cest.

Preberite še: Dizlom še ni odklenkalo? Mazda in Toyota imata tri nove partnerje na področju razvoja čistih ICE motorjev!

A za razliko od obstoječe SkyActiv-X tehnologije bi imel novi motor nameščen tudi kompresor. Ta bi glede na zapisano v patentu skrbel za to, da avtomobil pri večjih obremenitvah ne bi porabljal prevelike količine goriva, saj bi s stiskanjem zraka še dodatno siromašil mešanico in tako preprečeval preveč intenzivno zgorevanje, do katerega bi sicer lahko prišlo. Hkrati bi kompresor skrbel za manjšo porabo tudi pri nižjih obremenitvah, do katerih sicer prihaja zaradi samovžiga.

Rešitev za Yamaho in Kawasaki?

Posebnost omenjenega motorja je sicer tudi ta, da je opremljen s sistemom za variabilno krmiljenje sesalnih in izpušnih ventilov, ki še dodatno skrbijo za to, da sistem resnično deluje čim bolj optimalno. Hkrati prisotnost kompresorja pripomore k temu, da se iz zgorevalne komore čim hitreje izločajo izpusti, kar je sicer ena izmed največjih težav dvotaktnih motorjev.

Kakšne načrte ima Mazda z novim pogonskim sklopom zaenkrat še ni znano. Ena izmed možnosti bi bila uporaba v električnih avtomobilih, kjer bi lahko služili kot podaljševalniki dosega. Vendar pa je ob tem potrebno izpostaviti, da je Mazda v ta namen razvila nov rotacijski motor. Bosta morda novo tehnologijo posvojila Kawasaki in Yamaha? Z njima je namreč Mazda novembra vstopila v partnerstvo, katerega cilj je izboljšati učinkovitost motorjev z notranjim zgorevanjem, nov pogonski sklop pa bi utegnil najti mesto v njihovih motociklih.