Naša akcija: Najboljši avtomobili 2009

Že desetič zapored je lani konec leta potekalo glasovanje v akciji Najboljši avtomobili. Rezultati? Podobno kot leto prej – vpliv recesije v času glasovanja očitno še ni bil tako opazen ali pa marsikdo pričakuje, da bodo avtomobili cenejši.

11. 3. 2009

Med glasovalci je bilo (kot po navadi) 80 odstotkov moških. Še vedno prevladujejo redni bralci revije (dve tretjini, od tega polovica naročnikov), tako kot lani je zaradi splet­nega glasovanja večji kot v 'predinternetnih letih' delež tistih, ki revijo berejo redko v primerjavi z občasnimi bralci.

Skoraj 40 odstotkov glasovalcev je starejših od 40 let, prave mladine, mlajše od 25 let, je petina. Rezultati so tako nastali z glasovi tistih, ki avtomobile tudi kupujejo – le pet odstotkov sodelujočih namreč (še) ne vozi, to pa je najnižji rezultat v zgodovini. Povprečna starost glasovalcev je 38 let, kar je leto več kot lani in tudi 'najboljši' rezultat med vsem državami, v katerih poteka raziskava.

Kakšne avtomobile imajo tisti, ki so sodelovali v raziskavi? Tu presenečenj ni: najpogostejši so lastniki avta nižjega razreda, dobrih 30 odstotkov, sledi spodnji srednji razred in nato še najmanjši avtomobili. Nov ali rabljen? Letos je kupcev rabljenih avtomobilov 40 odstotkov, 33 odstotkov anketirancev vozi dizla (malce manj kot v Nemčiji), zanimivo pa je, da je ta odstotek skoraj enak tako pri voznikih novih kot rabljenih avtomobilov. In največ (petina) jih je (tako kot na večini razvitih trgov) kupila v letu 2008.

Za zahodno Evropo še vedno zaostajamo pri odstotku karavanov (okoli 15 odstotkov v primerjavi z recimo nemško petino), prekašamo jih pri limuzinah, po povprečni konjenici pod motornim pokrovom (111 'konjev', torej dva odstotka več kot lani) smo nekje v sredini. Prednjačijo Švicarji in Švedi, torej vozniki iz prometno najvarnejših držav, z več kot 170 'konji'.

Slovenski anketiranci v povprečju prevozijo 23 tisoč kilometrov na leto (toliko kot recimo nemški), kar hkrati pomeni tudi, da ob povprečni starosti avtomobila 6, 2 leta (skoraj pol leta manj kot lani) torej ni prav nič presenetljivo, da jih skoraj polovica načrtuje nakup novega ali rabljenega avtomobila.

46 odstotkov vseh tistih, ki nameravajo kupiti avto v naslednjih dveh letih, upa na nov avto, 38 na rabljenega, 15 odstotkov se jih še ni odločilo, kakšnega. Verjetno so se (in se še) te številke spreminjajo zaradi vplivov recesije, v vsakem primeru pa je največ tistih, ki računajo na nakup avta nižjega in nižjega srednjega razreda – torej tistih dveh, ki v Sloveniji po prvih letošnjih prodajnih podatkih poleg manjših SUV-ov izgubljata najmanj.

Dobra tretjina tistih, ki bodo kupovali, namerava kupiti dizla, pri tistih, ki kupujejo rabljen avto, je takšnih skoraj polovica. Tudi letos se bo seveda največ kupovalo avtomobile nižjega in nižjega srednjega razreda, višji srednji in višji razred izgubljata, največ pa pridobivajo manjši SUV-i in enoprostorci. Ta trend se je pričel že lani, letos pa je še izrazitejši.

In kaj so si anketiranci mislili o posamez­nih znamkah? Najboljšo vrednost glede na ceno še vedno ponujata Škoda in Renault (sta pa oba slabša kot lani, kar je že trend); slednji je zdrsnil na šele peto mesto, za VW in Kio.

Po mnenju anketirancev so avtomobili bolj zanesljivi kot lani, kar pa ne velja za sicer krepko vodilno Toyoto. BMW, Audi in Honda so napredovali, Mazda stagnira, vedno višje je Lexus. V povprečju je letošnje mnenje anketirancev o zanesljivosti avtomobilov boljše kot lani.

Pri mnenju o prodajni vrednosti rabljenega vozila seveda vodi VW, Audi in BMW sta zabeležila rahel padec, Mercedes, Honda in Porsche rast. Najboljši pri odnosu do strank so ostali isti kot lani – Renault, nato dolgo nikogar pa VW, Audi in BMW. Vsi so zabeležili boljši rezultat od lanskega, zanimiv pa je krepak padec Lexusa točno na področju, na katero so stavili največ.

Zanimiv je tudi padec (prav nič nežen) Renaulta v kategoriji varnosti, tu sta se povzpela (in zamenjala mesti) Audi in BMW. Toyota je po mnenju anketirancev precej manj ekološka kot lani (a še vedno daleč pred konkurenco), tu je spodrsnilo tudi Lexusu, napredoval pa je Renault.

Ja, oglaševalske akcije se očitno poznajo, prav v tej kategoriji pa je ponovno zmagovalec Renault. Ogromen je padec Citroëna, povzpela sta se Audi in BMW. Prav oglaševanje bo letos še toliko pomembnejše in videli bomo, kako uspešne bodo znamke v boju za (precej manj) kupcev in kako bo to vplivalo na njihov ugled prihodnje leto.

Najboljši

Mini avtomobili

Minija je s prvega mesta lani izpodrinil Fiat 500, letos pa se vrstni red prve trojice ni prav nič spremenil.

1. Fiat 500

2. Mini

3. Renault Twingo

Mali avtomobili

Iščete tiste, ki so bili lani na stopničkah? Corsa, 207 in Yaris so se poslovili, tu so MiTo, Mazda2 in Fiesta. V tem razredu je pomembna svežina.

1. Alfa Romeo MiTo

2. Mazda2

3. Ford Fiesta

Spodnji srednji razred

Civic je zdrsnil na tretje mesto, prvo in drugo sta rezervirani za oba najbolje prodajana modela, ki sta hkrati od letos tudi povsem nova.

1. Volkswagen Golf

2. Renault Megane

3. Honda Civic

Zgornji srednji razred

Audi A4 ostaja na vrhu, kar ni presenečenje. BMW-jeva trojka je napredovala za mesto, tretja je Alfa 159. Lanski drugouvrščeni, Mondeo, je šel po lestvici navzdol.

1. Audi A4

2. BMW serije 3

3. Alfa Romeo Alfa 159

Višji razred

V tem razredu BMW-jeva petica kraljuje že dolgo in vedno ji sledi Audi A6. Lanskega Lexusa GS na tretjem mestu je tokrat zamenjal Mercedesov CLS.

1. BMW serije 5

2. Audi A6

3. Mercedes-Benz CLS

Luksuzni razred

Zadaj se stvari spreminjajo, Quattroporte vztraja, bi lahko zapisali. Tudi tokrat je zmagal brez težav, Lexus LS se mu je približal, Audijevo osmico je zamenjal BMW serije 7.

1. Maserati Quattroporte

2. Lexus LS

3. BMW serije 7

Športni avtomobili

Na vrhu ostaja Audi – je pa lanskega zmagovalca A5 zamenjal R8. Legenda z imenom 911 je zdrsnila na tretje mesto, prvič po dolgem času manjka Ferrari.

1. Audi R8

2. Audi A5

3. Porsche 911

Kabrioleti

Če je bil pri športnih avtomobilih Ferrari poražen, je tu premočno zmagal. Razlika pred zasledovalci je res velika, po dolgem času se je s stopničk poslovil BMW serije 6.

1. Ferrari California

2. Alfa Romeo 8C Spider

3. Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster

Terenska vozila

Razredu terenskih vozil bi očitno lahko rekli kar X-razred. X5 na vrhu kraljuje že dolgo, zdaj se mu je pridružil še kupejevski bratranec X6. Mercedes-Benzu GL je uspelo prehiteti Touarega in Q7.

1. BMW X6

2. BMW X5

3. Mercedes-Benz GL

Limuzinski kombiji

Druga zaporedna zmaga Forda S-Max je manj presenetljiva kot dejstvo, da se je med trojico ‘od mrtvih’ uspelo vrniti Espaceu, ki je izpodrinil VW-jevega Tourana.

1. Ford S-Max

2. Citroën C4 Picasso

3. Renault Espace

Najboljši

Dobra izdelava: BMW, Audi, Mercedes, Toyota

Zanesljivost: Toyota, BMW, Audi, Honda

Varnost: Volvo, Renault, Audi, BMW, Mercedes

Napredna tehnologija: BMW, Audi, Mercedes, Toyota, Lexus

Okolju prijazni: Toyota, Renault, Lexus, VW, Honda, BMW

Dober odnos do strank: Renault, VW, Audi, Toyota, BMW

Vrednost glede na ceno: Škoda, Hyundai, VW

Dobro ohranjanje vrednosti: VW, Audi, BMW

Videz: Alfa Romeo, BMW, Audi

Izdeluje športne avtomobile: Porsche, BMW, Alfa Romeo, Audi

Uspešni v dirkanju: Citroën, BMW, Mercedes

Ima dobro oglaševanje: Renault, Audi, VW, Citroën

Evropa (zmagovalci)

Poleg Avto magazina je v akciji Best Cars 2009 sodelovalo še 17 revij iz prav toliko držav, od Španije in Portugalske pa vse do Švedske.

Fiat 500 je zmagal prav povsod, razen v Nemčiji, Švedski, Norveški in Romuniji. MiTo si je zmage po državah razdelil približno enakovredno s Fiesto, enkrat (pri Madžarih) je slavila Honda Jazz. Golf je iz rok izpustil le nekaj zmag, večinoma proti Lancijini Delti in Audiju A3.

V višjem srednjem razredu je Audi A4 s konkurenco brez težav pometel skoraj po vsej Evropi, le nekaj zmag je odnesel BMW 3 (v Franciji pa seveda C5). Prva dvojica slovenskega točkovanja višjega razreda je pobrala (s prednostjo za A6) tudi večino zmag drugod, v boju za tretje mesto sta bila večinoma Jaguar XF in Mercedes CLS. Pri luksuznih avtomobilih je bilo zmagovalcev veliko, poleg Maseratija še BMW 7, Audi A8 in Lexus LS.

Med športniki je R8 osvojil le tri zmage, večino sta jih pobrala 911 in Nissan GT-R, dve je osvojil tudi Aston DB9 oziroma DBS.

Pri kabrioletih je Ferrarijevi Californiji resno konkurirala le Alfa 8C Spider, pri terencih pa je večino zmag odnesel X6 pred X5. In še limuzinski kombiji: S-Max ni imel veliko konkurence, po dve zmagi sta mu odvzela le C4 Picasso in Mercedesov razred B.

Dušan Lukič, ilustracija:? Gojko Zrimšek

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri