Že dvanajstič zapored je lani konec leta potekalo glasovanje v akciji Najboljši avtomobili. Predstavljamo rezultate in video s podelitve priznanj najboljšim.
Najprej nekaj podatkov o raziskavi: v njej je sodelovalo 2.623 anketirancev, kar je za četrtino več kot lani. Razlog? Glasovanje po internetu, ki je bilo tokrat še bolj poudarjeno. Od tega je prek papirnatih dopisnic glasovalo le še dobrih 750 anketirancev, vsi drugi so glasovnico in anketo izpolnili na spletu.
Med glasovalci je bilo (kot po navadi) dobrih 80 odstotkov moških. Tokrat je bilo naročnikov le še dobra tretjina (kar je seveda posledica tega, da je večina glasovala po internetu), kljub temu pa dve tretjini pravita, da revijo bereta redno.
Rezultati
Mini avtomobili
Pri najmanjših avtomobilih je do spremembe v prvi trojici prišlo le na najnižji stopnički, kjer je Twinga s precejšnjo prednostjo zamenjal Toyotin iQ.
1. Fiat 500
2. Mini
3. Toyota iQ
Mali avtomobili
Eden najpomembnejših novincev lanskega leta, novi VW Polo, se je takoj zavihtel na vrh. Fiesta ostaja tretja, namesto Mazde2 je drugi MiTo.
1. VW Polo
2. Alfa Romeo MiTo
3. Ford Fiesta
Spodnji srednji razred
Volkswagnov Golf nič kaj presenetljivo ostaja na vrhu, Megane je drugi, zanimivo pa je, da se je na drugo mesto vrnil ‘starček’, BMW 1.
1. Volkswagen Golf
2. Renault Megane
3. BMW 1
Zgornji srednji razred
Audi A4 ostaja na vrhu, kar ni presenečenje. Enako velja za drugo mesto BMW-jeve trojke, novinec je Oplova Insignia na tretjem mestu.
1. Audi A4
2. BMW serije 3
3. Opel Insignia
Višji razred
V tem razredu BMW-jeva Petica kraljuje že dolgo in vedno ji sledi Audi A6. Rahlo presenečenje je avto na tretjem mestu, Škodin Superb. Prostornost očitno šteje.
1. BMW serije 5
2. Audi A6
3. Škoda Superb
Luksuzni razred
Vendarle novinec na vrhu tega razreda – Porschejeva Panamera je daleč pred tekmeci, BMW-jem serije 7 in povsem svežim Audijevim A8.
1. Porsche Panamera
2. BMW serije 7
3. Audi A8
Športni avtomobili
Mercedesov SLS AMG je očitno nova ljubezen anketirancev. Lanski zmagovalec Audi R8 je zdrsnil na tretje mesto, vmes je še novi Ferrari 458.
1. Mercedes SLS AMG
2. Ferrari 458 Italia
3. Audi R8
Kabrioleti
Tudi tu je na vrhu (a tukaj še bolj presenetljivo) Mercedes. Ferrari California je šele tretji (lani prvi), vmes je skočil še BMW-jev Z4.
1. Mercedes SL
2. BMW Z4
3. Ferrari California
Terenska vozila
Razredu terenskih vozil bi očitno lahko rekli kar X-razred, a je iz prve trojice prvič v dolgih letih izginil BMW X5, vanjo pa se je prebil Audi Q7.
1. BMW X6
2. Mercedes-Benz GL
3. Audi Q7
Limuzinski kombiji
Tretja zaporedna zmaga Forda S-Max ni presenetljiva, je pa presenetljivo, da se je v prvo trojico prvič uspelo zriniti klasičnemu kombiju, VW-jevemu Multivanu.
1. Ford S-Max
2. Renault Scenic
3. VW Multivan
Najboljši
Dobra izdelava: BMW, Audi, Mercedes, VW
Zanesljivost: Toyota, BMW, Audi, VW
Varnost: Volvo, Renault, Mercedes, Audi, BMW
Napredna tehnologija: BMW, Audi, Mercedes; Toyota, VW
Okolju prijazni: Toyota, Honda, Renault, VW
Dober odnos do strank: Renault, VW, Audi, Toyota, BMW
Vrednost glede na ceno: Škoda, KIA, VW
Dobro ohranjanje vrednosti: VW, Audi, BMW
Videz: Audi, Porsche, BMW, Alfa Romeo
Izdelujejo športne avtomobile: Porsche, BMW, Audi, Alfa Romeo
Uspešni v dirkanju: Audi, Mercedes, Porsche, BMW
Imajo dobro oglaševanje: Audi, Mercedes, BMW, VW
Evropa (zmagovalci)
Poleg Avto magazina je v akciji Best Car 2009 sodelovalo še 14 revij iz prav toliko držav, od Španije in Portugalske pa vse do Švedske.
Mini si je po sodelujočih državah zmage razdelil enakovredno s Fiatom 500, pri naših južnih sosedi je slavil Suzuki Swift. MiTo si je zmage po državah razdelil približno enakovredno s Polom, pri Francozih je seveda zmagal novi C3/DS3, pri Norvežanih Toyota Urban Cruiser. Golf je iz rok spustil več zmag kot lani, večinoma proti Lancijini Delti in BMW 1, Meganu, Astri in A3.
V višjem srednjem razredu je Audi A4 s konkurenco brez težav pometel skoraj po vsej Evropi, le nekaj zmag sta odnesla BMW 3 in MB C (v Franciji pa seveda C5). Prva dvojica slovenskega točkovanja višjega razreda je pobrala
(s prednostjo za A6) le malo zmag, večino je pobral novi Mercedesov razred E, ki je bil pri nas šele peti.
Pri luksuznih avtomobilih je Panameri še največ zmag izmaknil Astonov Rapide, eno pa Maseratijev Quattroporte. Očitno prihaja čas res športnih luksuznih ‘limuzin’.
Med športniki je največ zmag pobral novi Ferrari 458 Italia, SLS AMG je zmagal le še v Nemčiji, po eno zmago sta si pribojevala še Audi R8 in Nissan GT-R.
Pri kabrioletih sta Ferrarijevi Californiji resno konkurirala le Alfa 8C Spider in Audi R8 Spyder, pri terencih pa so večino zmag odnesli BMW-jevi Iksi, od 1 do 6.
In še limuzinski kombiji: S-Max je imel resnejšo konkurenco kot lani v VW-jevem Multivanu in Peugeotu 5008.
Podrobnejšo analizo rezultatov si lahko preberete v reviji Avto magazin 5/2010, ki je izšla 25. februarja 2010.
“Seznam nagrajencev bomo objavili na spletni strani ob izidu naslednje številke Avto magazina 11. marca 2010.”
Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič, tovarne