Ločitev naj bi bila popolna, tako na področju razvoja kot proizvodnje vozil.
Na nedavni javni konferenci, ki jo je sklical Carlos Ghosn, zloglasni nekdanji generalni direktor Renaulta, Nissana in naveze Renault-Nissan, je Francoz libanonskega porekla izrazil negotovost v zvezi s prihodnostjo Renault-Nissan Alliance. Odnosi so se sicer začeli krhati ob Ghosnovi aretaciji, nadaljevali so s propadom pogajanj o združitvi s koncernom FCA in zdi se, da bi že kmalu lahko prišlo do ločitve.
Ločitev nedvomno podpirajo tudi informacije, ki so jih iz zaupnih virov pridobili pri ameriškem časniku Financial times. Viri blizu vodstva Nissana namreč poročajo, naj bi v vrhu podjetja močno razmišljali o možnosti izstopa iz naveze, k čemur naj bi sicer poleg slabih odnosov med znamkama pripomogel tudi Ghosnov nedavni pobeg z Japonske. Pri tem naj bi se od Renaulta ločili tako na področju razvoja kot proizvodnje avtomobilov ter posameznih sklopov.
Povezovanje z novimi imeni
Bloomberg sicer na drugi strani poroča, da naj bi pri Nissanu o možnostih ločitve razmišljali že pred dobrim letom oziroma celo pred Ghosnovo aretacijo, ki pa naj bi bila ključna za še večje pomisleke o nadaljevanju skupne poti. Pomisleke o nadaljevanju naveze naj bi sicer imeli tudi pri Renaultu; med drugim je predsednik znamke Jean-Dominique Senard v novembrskem intervjuju izjavil, da imajo za rešitev položaja na voljo le še nekaj mesecev.
V kolikor bi do ločitve obeh podjetij, ki se že nekaj časa ukvarjata tudi z ne ravno najboljšimi poslovnimi rezultati, vendarle prišlo, je pričakovati, da bi vsako zase iskalo novo partnersko podjetje. Zanimivo bo opazovati tudi dogajanje v povezavi z Mitsubishijem, ki je prav tako del naveze. Naveza Nissan-Reanult je sicer pred slabim letom aprila 2019 podpisala nov dogovor o sodelovanju vseh treh podjetij, ki pa očitno še zdaleč ni bil uspešen.
Preberite še:
- Renault, Nissan in Mitsubishi začenjajo znova
- "Preiskovalci so me začeli označevati s 'hladnim, pohlepnim diktatorjem'"