(Neuradno): Ne le Espace, poslavlja se tudi Scenic

15. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Renault namerava zmanjšati število enoprostorcev in limuzin, zaradi česar naj bi bil na prepihu tudi Talisman.

Razred družinskih enoprostorcev je že nekaj časa v krizi. Gre za razred, ki je pravzaprav največja žrtev razmaha križancev, in to ne le pri izbranih znamkah, temveč pri vseh – tudi pri Renaultu, ki je z Espaceom in Scenicom začrtal temelje v razredu manjših in večjih družinskih enoprostorcev. Potem ko je že nekaj časa znano, da se bo prvi najverjetneje še pred koncem svoje življenjske dobe poslovil iz katalogov, naj bi zdaj njegovi poti sledil še manjši brat.

Govorice o odhodu obeh modelov – ki naj bi jima po le eni generaciji sledila še limuzinska izvedba modela Talisman – so najprej razkrili pri tiskovni agenciji Reuters, in čeprav jih podjetje še ni potrdilo, naj bi enake informacije pridobili iz štirih različnih virov blizu vodstva podjetja. S tem naj bi pri Renaultu poskrbeli za občutne prihranke milijonov evrov, ki jih bodo v prihodnje potrebovali pri razvoju električnih avtomobilov.

Številke so jasne

Omenjena modela naj bi tako – podobno kot so s Capturjem storili v primeru karavanskega Clia – nadomestili s pet- oziroma sedemsedežnim Kadjarjem, ki na trg v povsem novi podobi prihaja v prihodnjem letu; še nekoliko večji prodajni delež pa bi tako lahko dobil tudi največji med vsemi križanci oziroma SUV-i, Koleos.

Renault je sicer Espacea na trg poslal že leta 1984, Scenica pa 12 let pozneje. Oba modela sta nato v prihodnjih letih krojila razred enoprostorcev, zadnja leta pa doživljata strm upad prodaje. Renault je tako lani prodal le še 77.507 novih Scenicov, kar je 16 odstotkov manj kot leta 2018. Še precej slabši rezultat je na drugi strani dosegel Espace, katerega prodaja je prvič padla pod 10.000 prodanih enot v enem letu. Odločitev o ukinitvi trojice naj bi bila tako le še uradnost.

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji