Ne pomaga niti rekordno število registracij električnih avtomobilov

3. 5. 2023 | Matjaž Gregorič
Ne pomaga niti rekordno število registracij električnih avtomobilov

V Nemčiji lani ponovno povišanje izpustov. Kako bodo ukrepale oblasti?

Kljub posebej visokim cenam pogonskih goriv v letu 2022 in uvedbi mesečne vozovnice za devet evrov v javnem prometu, so se izpusti toplogrednih plinov cestnega prometa v Nemčiji ponovno povečali. Lani so cestna motorna vozila spustila v zrak približno 148 milijonov ton ekvivalenta CO₂.

To postavlja emisije toplogrednih plinov v tem sektorju za okoli 1,1 milijona ton (0,7 odstotka) nad številko iz leta 2021 in okoli devet milijonov ton nad letnimi emisijami 138,8 milijona ton ekvivalenta CO₂, ki jih dovoljuje zvezni zakon o varstvu podnebja za leto 2022. Čeprav je bilo leto 2022 rekordno leto tudi za nove registracije električnih avtomobilov, to ni dovolj, da bi preprečilo povečanje izpustov.

Ne pomaga niti rekordno število registracij električnih avtomobilov

Podatke o izpustih za leto 2022 bo sedaj obravnaval Strokovni svet za podnebna vprašanja, kot to predvideva zakon. Oceno podatkov bo strokovni svet podal v roku enega meseca. Po zakonu imajo pristojna ministrstva nato tri mesece časa, da predložijo takojšnji program s predlogi ukrepov, s katerimi bodo gradbeni in prometni sektor v prihodnjih letih prišli na začrtano pot.

Kam je pobegnil bizon? "Naš junak vztrajno 'ne posluša' in uživa v svoji pustolovščini"

V prometnem sektorju je delež obnovljivih virov energije v skupni ⁠končni porabi energije⁠ ostal na ravni prejšnjega leta pri 6,8 odstotka. Čeprav se je poraba obnovljive električne energije v prometu zaradi povečane uporabe e-mobilnosti močno povečala (plus 16 odstotkov), je prodaja biogoriv hkrati stagnirala. Poleg tega se je skupna poraba goriva po koncu pandemije ponovno povečala.

Preberite še: Za ta električni avtomobil boste odšteli toliko, kot za boljše kolo!

Dostopna električna mobilnost še ni povsem na voljo, je pa blizu. Je to njen začetek?