Ne pomaga niti rekordno število registracij električnih avtomobilov

Ne pomaga niti rekordno število registracij električnih avtomobilov

V Nemčiji lani ponovno povišanje izpustov. Kako bodo ukrepale oblasti?

Kljub posebej visokim cenam pogonskih goriv v letu 2022 in uvedbi mesečne vozovnice za devet evrov v javnem prometu, so se izpusti toplogrednih plinov cestnega prometa v Nemčiji ponovno povečali. Lani so cestna motorna vozila spustila v zrak približno 148 milijonov ton ekvivalenta CO₂.

To postavlja emisije toplogrednih plinov v tem sektorju za okoli 1,1 milijona ton (0,7 odstotka) nad številko iz leta 2021 in okoli devet milijonov ton nad letnimi emisijami 138,8 milijona ton ekvivalenta CO₂, ki jih dovoljuje zvezni zakon o varstvu podnebja za leto 2022. Čeprav je bilo leto 2022 rekordno leto tudi za nove registracije električnih avtomobilov, to ni dovolj, da bi preprečilo povečanje izpustov.

Podatke o izpustih za leto 2022 bo sedaj obravnaval Strokovni svet za podnebna vprašanja, kot to predvideva zakon. Oceno podatkov bo strokovni svet podal v roku enega meseca. Po zakonu imajo pristojna ministrstva nato tri mesece časa, da predložijo takojšnji program s predlogi ukrepov, s katerimi bodo gradbeni in prometni sektor v prihodnjih letih prišli na začrtano pot.

V prometnem sektorju je delež obnovljivih virov energije v skupni ⁠končni porabi energije⁠ ostal na ravni prejšnjega leta pri 6,8 odstotka. Čeprav se je poraba obnovljive električne energije v prometu zaradi povečane uporabe e-mobilnosti močno povečala (plus 16 odstotkov), je prodaja biogoriv hkrati stagnirala. Poleg tega se je skupna poraba goriva po koncu pandemije ponovno povečala.

Preberite še: Za ta električni avtomobil boste odšteli toliko, kot za boljše kolo!

Dostopna električna mobilnost še ni povsem na voljo, je pa blizu. Je to njen začetek? 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol