Evropski avtomobilski trg v rdečem: Nemčija najslabše v skoraj štirih desetletjih. Kje je Slovenija?

27. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Nizozemska zabeležila najslabši rezultat po letu 1980. Na Norveškem prodaja iz leta v leto boljša. Na vrhu najbolje prodajanih avtomobilov brez sprememb.

Da bo leto 2021 na področju prodaje novih avtomobilov po vsej verjetnosti še slabše, kot pa je bilo leto 2020 je postalo jasno že poleti, ko so se začele kazati prave razsežnosti pomanjkanja polprevodnikov. Temu sicer še vedno ni konca, po nekaterih napovedih naj bi namreč trajalo še eno leto dni, število novih prodanih avtomobilov v Evropski Uniji (vključujoč Norveško, Švico in Veliko Britanijo, a brez Madžarske) pa je bilo za približno 200.000 enot nižje, kot v letu pred tem.

Kar nekaj držav je tako doživelo najslabše prodajne rezultate v zadnjih letih, ali celo desetletjih. Na Nizozemskem je tako prodaja upadla za kar 11 odstotkov (ob 29-odstotnem padcu lansko leto) na 319.353 novih vozil, kar je najmanj po letu 1980, ko so pri podjetju Jato Dynamics začeli zbirati podatke. Slovenija je na drugi strani lani zabeležila 27-odstotni padec, letos pa še dodatnega pol odstotka, z 51.730 prodanimi novimi avtomobili pa je bila prodaja primerljiva tisti iz leta 2013.

Vseeno pa nekatere države podirajo prodajne rekorde. Ob 23-odstotni rasti prodaje novih vozil leta 2020 so lani na Norveškem zabeležili še dodatno 24-odstotno rast prodaje; prodanih je bilo 178.339 novih avtomobilov. 25-odstotno rast so zabeležili tudi na Hrvaškem, 26-odstotno v Grčiji, 22-odstotno pa v Estoniji. Zaskrbljujoča je sicer slika v Nemčiji. Največji evropski avtomobilski trg je namreč z 2.622.199 prodanimi novimi avtomobili zabeležil najslabši rezultat po letu 1985. Najslabše po letu 1984 se je sicer 'odrezala' tudi Avstrija.

Največ interesa za križance, toda...

Sicer pa je zanimiva tudi slika posameznih segmentov in njihove rasti. V primerjavi z letom 2020 je namreč zrasla prodaja prav v vseh segmentih križancev, od mestnih do prestižnih, pri čemer pa je bila v lanskem letu prodaja srednje velikih križancev tudi za 23 odstotkov višja, kot v letu 2019. Zasluge za to gredo tudi Volkswagnu ID.4, ki se je uvrstil med tri najbolje prodajane avtomobile v Evropi. Največje zanimanje medtem ostaja za kompaktne križance, kot so Hyundai Tucson, Peugeot 3008 in Volkswagen Tiguan. Kar 35-odstotni upad prodaje v primerjavi z lanskim letom je zabeležil segment enoprostorcev.

Ne glede na zanimanje kupcev za križance pa vrhu najbolje prodajanih modelov še vedno kraljujejo kombilimuzine. Z dobrimi 205.400 prodanimi primerki je bil tako lani najbolje prodajan avtomobil v Evropi Volkswagen Golf, sledijo pa mu Peugeot 208, Dacia Sandero, Renault Clio in Peugeot 2008. Ob tem je bila prodaja Golfa lansko leto za kar polovico slabša kot v letu 2019, 38,5-odstotno rast prodaje pa je zabeležil Clio.

Volkswagen sicer še naprej ostaja na vrhu najbolje prodajanih znamk. Manjšemu padcu tržnega deleža navkljub namreč ta še vedno znaša dobrih 25 odstotkov. Z dobrimi 20 odstotku mu nato sledi skupina Stellantis, za njima pa so nato skupina Renault, Hyundai-Kia in pa BMW.

V Sloveniji je slika nekoliko drugačna. Koncern Volkswagen namreč obvladuje okrog 29 odstotkov trga, okrog 20 odstotkov trga pokriva Renault z Dacio in Nissanom, precej slabše pa gre koncernu Stellants. Sicer pa je bil v Sloveniji lansko leto zabeležen velik porast prodaje, športnih in prestižnih vozil. Prodaja luksuznih križancev se je namreč v primerjavi z letom 2020 povečala za 86, prodaja športnih avtomobilov pa za kar 102 odstotka. Razlog za to gre zagotovo iskati v odpravi davka na prestižna vozila, ki je njihovo končno ceno znižal tudi za več 10 tisoč evrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol