Pojavila se je ideja o prepovedi izpušnih sistemov z ventili za uravnavanje glasnosti motorja.
Nemčija je, čeprav se včasih zdi nasprotno, vsaj na lokalni ravni ena izmed aktivnejših držav na področju boja proti škodljivim izpustnim plinom v avtomobilih. Ne nazadnje v nekaterih mestih že veljajo omejitve prometa dizelskih vozil, te pa naj bi se še zaostrile. So pa tu še druge 'lastnosti' izpušnih sistemov, ki motijo nekatere posameznike, konkretno glasnost. In kmalu nameravajo ukrepati tudi proti temu.
Po poročanju nemškega časnika Bild naj bi namreč v nemški zvezni deželi Posarje tamkajšnji minister za okolje in zaščito potrošnikov Reinhold Jost zahteval prepoved izpušnih sistemov z ventili za prilagajanje glasnosti. Pri slednjih lahko lastnik vozila z zapiranjem utiša zvok motorja, kar je še posebej prikladno pri opravljanju tehničnih pregledov, oziroma odpre v primeru, ko želi, da se sliši poln zvok motorja.
Ovira je EU
Zvezna vlada bi se po Jostovem mnenju morala začeti bolj odločno ukvarjati z omenjeno težavo in po potrebi uvesti prepoved sistema, pri čemer pa se sklicuje na 30. člen zakona o cestnem prometu (StVO), ki pravi: 'Povzročanje nepotrebnega hrupa in dodatnih emisij je med uporabo avtomobila prepovedana.' Nemčija se sicer že dlje časa spopada z vozniki, ki namerno povzročajo hrup z vozili v mestnih središčih, zaradi česar je proti njim v več nemških mestih že posredovala policija.
Čeprav je Jost trdno odločen izkoreniniti tovrstne sisteme, pa bo pot do cilja dolga. Problem namreč nastane na nekoliko višji ravni, na ravni Evropske unije. Skupna evropska zakonodaja namreč dovoljuje uporabo izdelkov, ki nosijo oznako TÜV, kar pomeni, da jih je mogoče homologirati in posledično uporabljati v avtomobilih. Številni izmed spornih izpušnih sistemov pa tej regulativi zadostujejo, zaradi česar bi jih Nemčija lahko le stežka prepovedala.
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem