Nemška vlada skupaj z avtomobilskimi proizvajalci do čistejših dizlov

Namesto prepovedi uporabe starejših vozil naj bi te ustrezno nadgradili, da bi tako lahko izpolnili najstrožje okoljske standarde.

Nemška vlada skupaj z avtomobilskimi proizvajalci do čistejših dizlov (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
9. 4. 2018

Dizelskim avtomobilom v Nemčiji, kot kaže, vendarle še ne bo odklenkalo tako kmalu. Naj spomnimo, upravno sodišče v Leipzigu je pred nekaj tedni sprejelo odločitev, s katero nemškim mestom omogoča, da se sama odločajo o omejitvah prometa za dizelska vozila, s čimer pa se od vsega začetka ne strinja nemška vlada, ki je tudi napovedala takojšnje ukrepe. V skladu z omenjenim sklepom sta sicer kmalu reagirala Stuttgart in Hamburg, ki sta že začela omejevati promet dizelskih vozil v nekaterih predelih mest.

Pretekli teden pa je po poročanju tiskovne agencije Reuters in nemškega časnika Spiegel prišlo do prvih ukrepov v zvezi z omenjeno problematiko, ki pa niti niso naperjeni proti omenjenemu sodišču, ampak so povezani z avtomobilskimi proizvajalci. Vlada naj bi namreč z njihovo finančno pomočjo začela proces 'čiščenja' spornih dizelskih vozil, ki ne dosegajo okoljskih standardov Euro5 in Euro6. Takšnih naj bi bilo v celotni Nemčiji več kot 12 milijonov vozil.

Za zdaj še brez uradnih izjav odgovornih

V procesu čiščenja ali, bolje rečeno, posodabljanja naj bi avtomobilski proizvajalci pomagali sporne avtomobile opremiti s tako imenovanim sistemom za selektivno katalitično redukcijo ali SCR, o delovanju katerega smo pred časom že pisali. Ta s pomočjo sečne kisline v izpušnem sistemu škodljive izpuhe spreminja v vodne hlape in čisti dušik, kar odločno zmanjša količino škodljivih izpustov. Vlada naj bi od avtomobilskih podjetij pričakovala skupen vložek v višini pet milijard evrov.

Načrt je vsekakor ambiciozen in bi prispeval k nekoliko bolj znosnemu prehodu na čistejše vire energije, hkrati pa pripomogel k čistejšemu zraku. Vseeno pa uradnih izjav vseh vpletenih strani za zdaj še ni. Nemški minister za transport Andreas Scheuer za medije v povezavi z omenjenim načrtom ostaja nedosegljiv, o omenjenem predlogu vlade pa naj ne bi bil seznanjen niti glavni lobist nemške avtomobilske industrije (VDA) in znamk BMW, Volkswagen in Mercedes-Benz.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri