Nemška vlada skupaj z avtomobilskimi proizvajalci do čistejših dizlov

Namesto prepovedi uporabe starejših vozil naj bi te ustrezno nadgradili, da bi tako lahko izpolnili najstrožje okoljske standarde.

Nemška vlada skupaj z avtomobilskimi proizvajalci do čistejših dizlov (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
9. 4. 2018

Dizelskim avtomobilom v Nemčiji, kot kaže, vendarle še ne bo odklenkalo tako kmalu. Naj spomnimo, upravno sodišče v Leipzigu je pred nekaj tedni sprejelo odločitev, s katero nemškim mestom omogoča, da se sama odločajo o omejitvah prometa za dizelska vozila, s čimer pa se od vsega začetka ne strinja nemška vlada, ki je tudi napovedala takojšnje ukrepe. V skladu z omenjenim sklepom sta sicer kmalu reagirala Stuttgart in Hamburg, ki sta že začela omejevati promet dizelskih vozil v nekaterih predelih mest.

Pretekli teden pa je po poročanju tiskovne agencije Reuters in nemškega časnika Spiegel prišlo do prvih ukrepov v zvezi z omenjeno problematiko, ki pa niti niso naperjeni proti omenjenemu sodišču, ampak so povezani z avtomobilskimi proizvajalci. Vlada naj bi namreč z njihovo finančno pomočjo začela proces 'čiščenja' spornih dizelskih vozil, ki ne dosegajo okoljskih standardov Euro5 in Euro6. Takšnih naj bi bilo v celotni Nemčiji več kot 12 milijonov vozil.

Za zdaj še brez uradnih izjav odgovornih

V procesu čiščenja ali, bolje rečeno, posodabljanja naj bi avtomobilski proizvajalci pomagali sporne avtomobile opremiti s tako imenovanim sistemom za selektivno katalitično redukcijo ali SCR, o delovanju katerega smo pred časom že pisali. Ta s pomočjo sečne kisline v izpušnem sistemu škodljive izpuhe spreminja v vodne hlape in čisti dušik, kar odločno zmanjša količino škodljivih izpustov. Vlada naj bi od avtomobilskih podjetij pričakovala skupen vložek v višini pet milijard evrov.

Načrt je vsekakor ambiciozen in bi prispeval k nekoliko bolj znosnemu prehodu na čistejše vire energije, hkrati pa pripomogel k čistejšemu zraku. Vseeno pa uradnih izjav vseh vpletenih strani za zdaj še ni. Nemški minister za transport Andreas Scheuer za medije v povezavi z omenjenim načrtom ostaja nedosegljiv, o omenjenem predlogu vlade pa naj ne bi bil seznanjen niti glavni lobist nemške avtomobilske industrije (VDA) in znamk BMW, Volkswagen in Mercedes-Benz.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri