Dvomi glede električne mobilnosti ostajajo, do nje obstaja več različnih poti, upoštevati je treba tudi želje voznikov.
Vse več je dvomov in nasprotovanj politiki Evropske unije, ki želi do leta 2035 prepovedati vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Zdaj so se odločno oglasili tudi nasprotniki prisilne elektrifikacije v avtomobilsko najmočnejši evropski državi.
Za zagotovitev konkurenčnosti nemške avtomobilske industrije in spodbujanje prodaje električnih avtomobilov je novoustanovljeno Združenje nemških trgovcev z avtomobili v pismu kanclerju Friedrichu Merzu predlagalo trojno strategijo. Prvič, prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem je treba opustiti. Tehnologija se ne sme uveljavljati z zakonom, trdi združenje.
"Svoje stranke poznamo bolje kot kdorkoli drug – in njihov skepticizem glede elektromobilnosti vsak dan slišimo v avtomobilskih prodajalnah," je dejal predsednik združenja Burkhard Weller. "Priljubljenost priključnih hibridov kaže, da obstaja več poti do podnebnih ciljev." Tudi sintetična goriva iz obnovljivih virov energije je treba resno spodbujati kot možnost in zagovorniška skupina poziva tudi k izboljšanim okvirnim pogojem za električna vozila.
To vključuje nadaljevanje davčnih ugodnosti za službena vozila in nadaljnjo oprostitev davka na vozila. Poleg tega združenje poziva k preglednim in nižjim cenam električne energije na polnilnicah, k dosledni širitvi infrastrukture za hitro polnjenje ter digitalizacijo in informiranje. Združena ponudba informacij bi lahko pomagala premagati informacijske pomanjkljivosti in skepticizem do elektromobilnosti.
Združenje nasprotuje novim spodbudam za nakup ali vladnim programom bonusov. Te so vodile le do kratkoročnih konic povpraševanja, škodovale trgu rabljenih avtomobilov in razvrednotile električne avtomobile v rokah potrošnikov in trgovcev.
Nemški avtomobilski klub (AvD) poziva, naj ne pozabimo na potrebe voznikov. Vozila z motorji z notranjim zgorevanjem predstavljajo več kot 95 odstotkov registriranega voznega parka v Nemčiji. Po podatkih Zveznega organa za motorni promet je povprečna starost avtomobilov v zasebni lasti skoraj enajst let, skupno število pa še vedno narašča.
»Zato so potrebni avtomobili, ki se zasebno uporabljajo za vsakodnevna potovanja. Milijoni potnikov si preprosto ne morejo privoščiti dragih novih avtomobilov, ki pa si politiki želijo, da bi bili električni. Individualna mobilnost bo s tem oblikovana še dolgo v tridesetih letih 21. stoletja. Toda tudi če bi se od zdaj naprej prodajali samo električni avtomobili, bi trajalo vsaj 15 let, da bi se obstoječi vozni park nadomestil,« je dejal predsednik AvD Lutz Leif Linden.
AvD napoveduje, da bo do leta 2045 na nemških cestah približno 45 odstotkov vozil na baterije, približno 50 odstotkov vozil z notranjim zgorevanjem – ki jih poganjajo e-goriva ali druga podnebno nevtralna goriva – in majhen delež vodikovih motorjev.