Nemški avtomobilski lobiji trkajo na vrata Merklove - prihodnost nekaterih negotova

10. 4. 2020 | Jure Šujica
Deli
Nemški avtomobilski lobiji trkajo na vrata Merklove - prihodnost nekaterih negotova (foto: Profimedia)
Profimedia

Da se izognejo bankrotom, zahtevajo takojšnjo omilitev ukrepov, sproženih zaradi koronavirusa.

Nemški avtomobilski trg velja za največjega v Evropi, saj je zgolj februarja, zadnji mesec pred izbruhom epidemije v Evropi, tam nove kupce našlo več kot 240.000 avtomobilov. Ob vseh avtomobilskih proizvajalcih in salonih je avtomobilska panoga največja v državi in taka predstavlja enega izmed temeljev gospodarstva – ob tem pa zaradi trenutne epidemije doživlja tudi največjo krizo. Vpleteni sindikati in nemška avtomobilska zveza VDA so zato že na nogah.

Prodaja in proizvodnja novih vozil v Nemčiji (kakor tudi drugod po Evropi) že nekaj tednov stojita, zaradi česar sta VDA in sindikat delavcev v kovinski industriji IG Metall po poročanju portala Bloomberg nemški kanclerki Angeli Merkel že poslala pismo, v katerem jo pozivata, naj v najkrajšem možnem času sprosti prepoved in tako dovoli ponoven zagon proizvodnje in prodaje novih vozil. Podpisu naj bi se sicer pridružili tudi zveza avtomobilskih uvoznikov VDIK in zveza avtomobilskih prodajalcev ZDK.

V pismu med drugim izpostavljajo dejstvo, da lahko avtomobilski proizvajalci svoje kupce in zaposlene še lažje zaščitijo pred okužbo kot pa živilske in druge trgovine, saj se v prvih običajno na večji površini zadržuje manjše število ljudi. Avtomobilski proizvajalci na drugi strani tudi sami že razpolagajo z različnimi rešitvami, s katerimi bi jim tudi v proizvodnji uspelo delavce kar najbolje zaščititi pred virusom. Merklova naj bi sicer že pomagala iskati rešitve, predvsem za tiste avtomobilske zastopnike, ki jih je trenutna situacija pripeljala na rob obstoja.

Škoda, ki jo je avtomobilska industrija v minulih tednih utrpela v Evropi, je že zdaj ogromna. Zgolj Nemčija je namreč v marcu utrpela kar 38-odstotni upad prodaje novih vozil, do še večjega padca pa bi lahko prišlo v aprilu. ACEA, zveza evropskih avtomobilskih proizvajalcev, medtem poroča, da je bilo zaradi zaprtja tovarn izdelanih že 1,47 milijona avtomobilov manj, kolikor bi jih sicer proizvedli v normalnem stanju.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?