Nemški avtomobilski trg v najslabši kondiciji v zadnjih treh desetletjih

3. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli
Nemški avtomobilski trg v najslabši kondiciji v zadnjih treh desetletjih (foto: Profimedia)
Profimedia

Prodaja novih vozil je na ravni tiste iz leta 1989, ko je padel Berlinski zid in povzročil dvig standarda predvsem v vzhodnem delu Nemčije.

Nemčija velja za največji avtomobilski trg v Evropi in velja za eno izmed zgolj petih držav na Stari celini, kjer letna prodaja novih avtomobilov preseže milijon enot. Tudi zato je dogajanje na omenjenem trgu močan podatek o tem, kaj se dogaja v industriji. In stanje vsaj zaenkrat ostaja zaskrbljujoče.

Čeprav se je še nedolgo tega zdelo, da je avtomobilska industrija že izstopila iz krize, nastale zaradi korona virusa, pa zadnji podatki o prodaji novih vozil kažejo na to, da se situacija še zdaleč ni umirila.

Mednarodno združenje avtomobilskih proizvajalcev je tako objavilo podatek, da je bilo še v mesecu juniju v Nemčiji registriranih le 220.000 novih avtomobilov, kar je kar 40 odstotkov manj, kot v enakem obdobju leta 2019. Celotna polletna prodaja je medtem v primerjavi z lanskim letom padla za 35 odstotkov.

Pozitivno za elektriko

Slaba prodaja v tem in prejšnjih mesecih se bo nedvomno pokazala tudi ob koncu leta. Že sedaj najbolj optimistične napovedi zgoraj omenjene organizacije kažejo na to, da bo padec prodaje ob koncu leta znašal 20 odstotkov, do tedaj pa naj bi bilo prodanih 2,8 milijona novih vozil – številka, ki je podobna tisti iz leta 1989, ko bil del Nemčije še vedno pod oblastjo razpadajoče Sovjetske zveze. Vse od tedaj prodaja novih vozil ni bila več tako slaba, niti v času gospodarske krize po letu 2008.

Zanimivo pa je na drugi strani, da aktualna kriza ni imela nikakršnega vpliva na prodajo novih elektrificiranih vozil. Zanimanje zanje namreč še naprej narašča in tako je bilo v prvi polovici leta prodanih 90.000 novih elektrificiranih vozil; 90 odstotkov več kot v enakem obdobju lani, polovica tega pa je bilo izključno električnih avtomobilov.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"