Storitev, ki so jo v Teksasu predstavili s predelanimi Modeli Y pod drobnogledom, druga ameriška mesta so prepovedala izdajo licenc.
Avtonomni, samovozeči taksiji so v ZDA zdaj že ustaljena realnost, na trgu je že kar nekaj ponudnikov in med njimi tudi Tesla z različnimi operaterji, vključno s Teslo. Vendar pa je začetni projekt robotaxija, ki ga je Teslin izvršni direktor Elon Musk pospremil z visokoletečimi besedami, zdaj deležen številnih kritik na račun varnosti.
Razlog so številne nesreče, v katere so bili vpleteni Teslini samovozeči taksiji, ki so jih poskusno uvedli v Austinu v Teksasu. In kljub temu, da je v vsakem robotaxiju človeški nadzornik, se je storitev zaradi nesreč znašla v vrtincu kaosa. Sedem nesreč v samo nekaj mesecih, je podatek, ki je v popolnem nasprotju idilične podobi tihih, učinkovitih in nezmotljivih avtonomnih taksijev, za katere so pri Tesli pričakovali hiter razcvet.
Storitev vožnje s samovozečim taksijem ni brezplačna in vselej je v avtomobilu prisoten nadzornik iz Tesle, ki je zadolžen za posredovanje, če je to potrebno. Ta protokol so pri Tesli poostrili še s premestitvijo nadzornika s sovoznikovega na voznikov sedež, s čimer bi še dodatno zmanjšali tveganja. Toda kljub temu se je število nesreč še povečalo in na spletu se je pred kratkim pojavil videoposnetek s prikazom enega od nadzornikov, ki med vožnjo drema.
Zadnji trije incidenti so se zgodili septembra, novice pa so bile skope, saj jih pri Tesli zelo skrbno nadzoruje tovrstne novice – je dinamika precej razkrivajoča. V enem primeru je robotaxi trčil v vzvratno vozeči avtomobil, v drugem v kolesarja, na srečo brez poškodb, medtem ko je v tretjem incidentu Model Y trčil v žival.
Nezmožnost sistema, da zazna takšne običajne ovire, vzbuja kar nekaj skrbi. Senzorji v sodobnih električnih avtomobilih so zasnovani tako, da natančno zaznajo pešce, kolesarje in vozila, ki manevrirajo, vendar tukaj programska oprema ni pravilno interpretirala prizora ali pa nadzornik ni pravočasno posredoval. V obeh primerih je to znak, da platforma še ni pripravljena na spopadanje z nepredvidljivostjo ameriških mest.
Samovozeči taksji so od junija do sredine novembra prevozili približno 483.000 km in sedem nesreč v tako kratkem času je veliko in stopnja nesreč Teslinih robotaxsijev je trenutno približno dvakrat višja kot pri drugih primerljivih ponudnikih storitve. Nesreče v Austinu kažejo, da je varnost še vedno nekje v oblakih in mnoga ameriška mesta, za razliko od teksaške prestolnice, ne nameravajo odobriti nobenih poskusov, dokler se tveganje za nesreče drastično ne zmanjša.



