Nemški avtomobilski proizvajalec pripravil pomemben korak naprej pri implementaciji samovozečih avtomobilov v vsakdanjem prometu.
Avtonomna vožnja je nekaj, k čemur stremijo številni avtomobilski proizvajalci, jasno pa je, da bo trajalo še kar nekaj let ali celo kako desetletje, preden bo tehnologija splošno dostopna vsem voznikom po svetu. Tudi najbolj napredni avtomobilski proizvajalci namreč komaj dosegajo tretjo izmed petih stopenj avtomatizacije vožnje, za katero kot prvo velja, da omogoča dejansko samodejno vožnjo in ne le asistence.
Ob tem pa se pojavlja vprašanje, na čigavi strani je odgovornost, v primeru, da med samodejno vožnjo pride do prometne nesreče. Nenazadnje se je v minulih letih zgodilo kar precej prometnih nesreč, tudi z najhujšimi posledicami, ki so se pripetile, ko je bilo vozilo povzročitelja nesreče v avtonomnem načinu vožnje. Pomemben korak naprej na tem področju pa so sedaj pripravili pri Mercedesu.
Preberite še: Test: Mercedes-Benz Razred S S400 d 4 Matic (2021)
Nemški avtomobilski proizvajalec namreč v zadnji generaciji Razreda S že ponuja tehnologijo avtonomne vožnje tretje generacije, ki omogoča uporabo zgolj na izbranih cestah in pri hitrostih do 64 kilometrov na uro. Po vrhu vsega je sistem omejen zgolj na uporabo v lepem vremenu ter podnevi.
Prepreke tudi v vsaki zvezni državi
Da bi čim bolj pomirili oblasti v ZDA in sistem še bolj približali kupcem – kjer bo sistem po zadnjih napovedih na voljo do konca leta – pa so sedaj pri Mercedesu uradno sprejeli odgovornost za vse prometne nesreče, ki bi nastale v primeru, da voznik uporablja sistem Drive Pilot.
Kaj točno to pomeni za uporabnike in zavarovalnice zaenkrat še ni znano, zagotovo pa je to pomemben korak pri implementaciji tehnologije na ameriškem trgu, kjer so zakoni na tem področju precej strogi. Pri Mercedesu sicer načrtujejo, da bodo tehnologijo najprej ponudili kupcem v Kaliforniji in Nevadi, kasneje pa tudi drugod po ZDA, pri čemer bodo morali najverjetneje zadoščati zakonom v vsaki državi posebej.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?