Neuradno: FCA in PSA po novem pod isto streho

31. 10. 2019 | Jure Šujica
Deli
Neuradno: FCA in PSA po novem pod isto streho (foto: Peugeot)
Peugeot

Namera o sodelovanju je že bila sprejeta.

Kar se je včeraj pričelo napovedovati, je danes, kot vse kaže, postala realnost. Po tem ko je pred meseci načrt koncerna FCA o združitvi z Nissanom in Renaultom padel v vodo, so v drugem poskusu očitno našli skupen jezik s koncernom PSA. Včeraj popoldan je bil namreč sprejet uraden dogovor o skupnem sodelovanju, na podlagi katerega naj bi v prihodnjih tednih prišlo do dokončne združitve.

Dogovor predvideva ustanovitev novega krovnega podjetja, v katerem bosta imeli obe strani enak, 50-odstotni lastniški delež. Hkrati bo združitev prinesla nastanek 45 milijard evrov vrednega koncerna, četrtega največjega na svetu, v katerem bodo pod eno streho združene znamke Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroen, Alfa Romeo, Opel, Jeep in nenazadnje tudi Maserati. Skupno sta namreč obe podjetji lani prodali 8,7 milijona novih vozil, 3,9 milijona PSA in 4,8 FCA.

PSA se vrača v ZDA

Združitev obeh firm bi po oceni analitikov prinesla tudi občutno zmanjšanje proizvodnih stroškov. Ob predpostavki, da bi vse tovarne še vedno ostale odprte, skupno podjetje lahko letno prihranilo kar 3,7 milijarde evrov.

Kot smo že včeraj poročali, bosta poleg finančnih obe podjetji in posamezne znamke znotraj njiju imeli še dodatne koristi. PSA bo namreč znova dobil vstop na ameriški trg, odkoder so se poslovili pred slabimi tremi desetletji. Peugeot je namreč že pred časom napovedal namen, da vstopi na tamkajšnji trg (najpozneje do leta 2026), kar naj bi v prvi fazi naredili s pomočjo souporabe osebnih vozil. Predvsem Alfa Romeo in Maserati, dve izmed Fiatovih znamk s sicer smelimi načrti za prihodnost, za katere pa se zdi, da v trenutnem položaju niso najbolj verjetni. Morda bosta končno dobila dostop do zadostnih finančnih sredstev. A o tem je zaenkrat še težko govoriti, saj Carlos Tavares, prvi mož koncerna PSA, vsaj doslej ni bil ravno naklonjen prestižnim avtomobilskim znamkam.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja