Zdaj je tudi uradno: Fiat ostaja v Kragujevcu

V  nekdanji Zastavi bodo od leta 2024 izdelovali nov Fiatov električni avtomobil,  najverjetneje naslednika Pande, ki naj bi nastal na osnovi  konceptnega modela  Centoventi.

Zdaj je tudi uradno: Fiat ostaja v Kragujevcu (foto: Fiat) Fiat
29. 4. 2022

Radostno vest za Kragujevčane in  vso Srbijo je na četrtkovem srečanju s srbskim predsednikom Aleksandrom Vučićem obelodanil sam izvršni direktor koncerna Stellantis Carlos Tavares. Tavares je dejal, da bi se proizvodnja modela lahko začela sredi leta 2024. Po srečanju sta srbsko ministrstvo za gospodarstvo in Fiat Chrysler Automobiles Serbia (FCA) podpisala sporazum o dodelitvi državnih spodbud za posodobitev tovarne v Kragujevcu.  Vučić je na srečanju s Tavaresom dejal, da bo sporazum s Stellantisom Srbiji prinesel ključno vlogo pri izvajanju Stellantisovega strateškega načrta Dare Forward 2030. "Odločitev tega velikana avtomobilske industrije za posodobitev in izboljšanje obstoječega proizvodnega obrata v Kragujevcu nam daje priložnost, da postanemo vodilni proizvajalec električnih avtomobilov in tako močno spremenimo podobo Srbije," je samozavestno dejal Vučić. Tavares je ob tem še dodal, da bo Stellantis v tovarni v Kragujevcu namestil novo proizvodno linijo za električna vozila.

Preberite še: Je to konec kragujevškega Fiata?

Med številnimi ugibanji o usodi kragujevške avtomobilske tovarne so bili v zadnjem času najpogostejši namigi o skorajšnjem koncu proizvodnje Fiata 500L, ki zaradi priletnosti le težko še najde pot o kupcev. Lani so v tovarni, ki je obratovala le približno 50 dni, izdelali manj kot 20.000 avtomobilov, kar je najslabša številka po letu 2012, ko je Zastavo prevzel Fiat in kar šestkrat manj kot v rekordnem letu 2013, ko je iz proizvodnih dvoran zapeljalo 117.000 Fiatov 500L.

Govorilo se je tudi, da bodo Italijani tovarno v kratkem zaprli, vendar je zdaj jasno, da bo Fiat ostal v Kragujecu in nadaljeval tradicijo tovarne, ki je bila dolga leta ponos jugoslovanske avtomobilske industrije.To Fiatovo namero naj bi že pred uradno potrditvijo nakazoval tudi podpis pogodbe s koncernom ZF, ki ima v srbskem Pančevu tovarno za proizvodnjo električnih pogonskih sklopov in od tam bi jih dobavljali v Kragujevac.