Ford, Citroen, Peugeot, Mercedes-Benz, Nissan in Renault se na novem sojenju soočajo z obtožbami o goljufanju pri testih emisij.
Nekaj več kot desetletje po začetku škandala o prirejanju rezultatov izpustov v tako imenovani aferi dieselgate, v kateri je najkrajšo potegnil Volkswagen, se avtomobilske znamke znova soočajo z obtožbami o uporabi tako imenovanih "odklopnih naprav" pri testih emisij.
Na britanskem višjem sodišču so predstavniki petih proizvajalcev avtomobilov – Ford, Citroen/Peugeot, Mercedes-Benz, Nissan in Renault – začeli svoj zagovor v tožbi, v kateri jih tožilci obtožujejo manipuliranja z uradnimi testi emisij z namestitvijo specializiranih naprav v njihove avtomobile.
Takšne naprave lahko spremenijo delovanje avtomobila, na primer z omejevanjem moči, da bi zagotovile večjo porabo goriva in nižje emisije v testnih pogojih.
Vseh pet proizvajalcev zanika kakršno koli kršitev, medtem ko jih 220.000 lastnikov avtomobilov obtožuje zavajanja, in domneva se, da bi škandal lahko vključeval kar 1,6 milijona vozil.
Blagovne znamke, vpletene v ta primer, se pridružujejo še skupini devetih proizvajalcev, ki so trenutno tarča kritik zaradi podobnih obtožb.
Sojenje se je šele začelo in razsodbe po pričakovanjih ne bo pred jesenjo 2026. Možna je tudi izvensodna poravnava; leta 2022 se je Volkswagen odločil za poravnavo, potem ko je bil dve leti prej tarča obtožb v zvezi z uporabo odklopnih naprav, in je na koncu 91.000 britanskim voznikom plačal približno 193 milijonov funtov odškodnine.