Ohranitev obstoječih spodbud na Eko skladu dojemajo kot dvojno spobudo, vseeno pa je ukinitev prišla precej nepričakovano.
Prodaja električnih avtomobilov v Sloveniji v zadnjem obdobju raste, a je še vedno precej pod ravnjo povprečja Evropske Unije. Deloma gre razlog za to lahko iskati tudi v kar dveh znižanjih višine subvencij za nakup tovrstnih avtomobilov v Sloveniji, ki sta se zgodili v zadnjih dveh letih. Njena višina (zaradi omejenih sredstev Eko sklada) za nakup novega vozila namreč sedaj znaša le še 4.500 evrov oziroma največ 20 odstotkov vrednosti vozila.
Preberite še: Subvencije za električne avtomobile znova znižane, najbolj na udaru kupci najcenejših avtomobilov
Minuli petek, sedmega januarja pa so v Uradnem listu Republike Slovenije objavili konec zaključka javnega poziva za zbiranje zahtevkov za subvencioniranje nakupa električnih avtomobilov s strani pravnih oseb. Ta je bila sicer enaka kot za nakup električnih vozil fizičnih oseb in je tako znašala 4.500 evrov.
Za občine kmalu nazaj
Kot pojasnjujejo na Eko skladu, kjer so izdajali omenjeno subvencijo je razlog za to ukinitev davka na dodano vrednost za nakup vseh vrst električno gnanih vozil (tudi motorjev, koles in skirojev) s strani pravnih oseb. Ob tem morajo pravne osebe vozila uporabljati za potrebe izvajanja lastne dejavnosti, vrednost vozila pa z vključenim DDV-jem v višini 22 odstotkov (kakor tudi z morebitnimi drugimi dajatvami) ne sme presegati 80.000 evrov.
Kot pojasnjujejo na Eko skladu so se za ukinitev subvencij odločili zato, ker bi bile pravne osebe v nasprotnem primeru deležni dvojnih spodbud. Bodo pa na Eko skladu, kot so zapisali v sporočilu za javnost, že spomladi letos pripravili nov podoben poziv za nepovratne finančne spodbude za nakup električnih vozil pravnih oseb, na katerega pa se bodo lahko prijavile le občine in neprofitne organizacije.