Nič več Volkswagen; Evropa ima novo avtomobilsko znamko z najvišjo tržno vrednostjo

Pred najbližjim zasledovalcem imajo več kot šest milijard evrov prednosti.

Nič več Volkswagen; Evropa ima novo avtomobilsko znamko z najvišjo tržno vrednostjo (foto: Porsche) Porsche
7. 10. 2022

Nemška avtomobilska znamka Porsche je pred kratkim prvič v svoji zgodovini tudi uradno prišla na borzo. Razlogi, zakaj so se vodilni v koncernu Volkswagen, ki si sicer lasti večinski delež znamke (hkrati pa ima Porsche v lasti večinski delež Volkswagna) so različni, za uvrstitev podjetja na borzo pa so se odločili v najboljšem trenutku doslej. Porscheju se namreč obeta najboljše leto doslej, saj naj bi prodaja novih vozil prvič presegla 300.000 vozil v enem letu.

Preberite še: Uradno: Porsche gre na borzo, toliko bo treba odšteti za eno delnico

Porschejeve delnice so imele ob uvrstitvi na borzo ceno 82,50 evra na delnico. A če je ta znesek do ponedeljka upadel na 81 evrov, je včeraj dosegel že 93 evrov ter se nato umiril pri 91,04 evra. To posledično pomeni, da je v tistem trenutku vrednost podjetja Porsche znašala le malenkost manj od 84 milijard evrov.

S tem zneskom je Porsche glede na svojo vrednost močno prehitel matično podjetje Volkswagen in postal evropsko avtomobilsko podjetje z najvišjo tržno vrednostjo. Glede na ceno delnic na borzi namreč vrednost Volkswagna znaša 'le' 77,7 milijarde evrov.

K dvigu vrednosti Porschejevih delnic je sicer po poročanju Automotive News Europe močno pripomogla poteza nekaterih investicijskih bank, ki so se odločile za nakup 3,8 milijona delnic znamke v skupni vrednosti 312,8 milijona evrov. Te delnice so bile sicer del 1,2 milijarde vrednega svežnja delnic, pod posebnimi nakupnimi pogoji namenjenega prvotnim vlagateljem ob uvrstitvi na borzo in posledično krepitvi položaja podjetja na borzi.

Čeprav je Porsche postal avtomobilski proizvajalec z najvišjo vrednostjo v Evropi (in posledično seveda tudi v Nemčiji), je na drugi strani med absolutno konkurenco na domačem trgu šele na petem mestu. Podjetje z najvišjo vrednostjo v Nemčiji je podjetje Linde, sledijo pa SAP, Deutsche Telekom in Siemens. V Evropi se na tej lestvici uvršča na skupno 25. mesto.